Finkörning

Det bästa av allt är när tävlingssäsongen är slut och när finkörningen börjar. Bara sätta för det antalet hundar man vill köra och ut och puttra lite grann. Hundarna har stått sedan vilodagarna innan Lillholmsjö och efter tävlingen som jag aldrig körde, har jag helt enkelt inte känt mig så pigg, så då är det bättre att inte köra dom, det brukar oftast sluta i katastrof bara. Men idag, trots att jag är lite krasslig i halsen, tog jag mig ut med två 5-spann. Och vilket finväder vi fick! Jättehärligt!

Niro och Pya i led, Loddie team och Airk och Tirith wheel. 
 
Eftersom att Airk o Elora är typiska ensideshundar bestämde jag mig idag för att ändra på det. Sagt och gjort, Airk hamnade på höger sida om Tirith och han gick över stamlinan ett par gånger, men jag stannade och drog honom rätt igen, det gick riktigt bra faktiskt. Från och med nu ska alla hundar gå på precis alla positioner. Sen kommer dom ju ändå ha sina favoritsidor och det får man väl köpa. 
 
Airk bestämde sig för att snöbada. 
 
Här är vår fina rondell på 8an. Det blev bara åtta kilometer på varje gäng eftersom att de stått ett tag.
 
Och äntligen fick Attor följa med igen. Haldex och Tióne går i led och Nato i mitten. Och här ser vi att Elora fått ta vänsterpositionen och det gick jättebra det också. Attor som inte gått med på jättelänge skötte sig fint och drog nästan hela rundan. Vilken kondition den hunden har!! Trots att han inte gått med i spannet sen.... kan det vara december? så klarade han av det galant. Självklart höll jag nere tempot lite för hans skull. Och med det här spannet såg jag så mycket som FYRA älgar passera spåret en sisådär 50-70m framför oss. Jag satte på filmkameran, men när jag väl kom till platsen var älgspåren det enda jag kunde se. Trots att det var ganska öppet. Älgarna måste ha lubbat på som bara den, eller så satte dom sig på huk bakom några stenar och fnissade åt mig! Hmppfff...!!!
1 Ylwa skriven

Bästa tiden! :) Ser härligt ut.

Svar: Bättre än så här blir det inte :D
Sofia Ericsson

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: