En vanlig dag

Vi började dagen med mys i soffan. Silve är snart 14 år gammal och Ulrik är första bebisen han har och han är verkligen snäll med Ulrik. Det känns verkligen roligt att Silve fick vara med och uppleva mattes lilla valp :)
Eftersom att vädret idag var bättre, satsade vi på en långpromenad. Jag och Ulrik tog med oss snälle Attor som går så fint bredvid vagnen. Han drar inte på samma vis som huskyna. Ja, en del av våra huskisar går fint också, men andra... njae, inte så fint. 
Molnigt, men soligt.
 
Även fast det är mobilen jag tagit bilderna med, tycker jag man kan ana det vackra i naturen.
 
Det enda jag inte är så förtjust i, är när Attor beter sig som att han får upp en lukt och vädrar och spanar in i skogen. Jag som av någon anledning blivit rätt skraj för björnar(hade många hemska drömmar om björnar när jag var gravid) förfasas vid tanken av att vi skulle gå på en björn. Men det känns tryggt att ha Attor med sig då, han är väl den hunden som skulle kunna rädda mig.
Det går en bäck längs vägen vi gick på. Attor och jag gick ut på trumman för att kika.
Jag går med vanligt koppel när vi promenerar, men tog med flexit, så jag bytte till det och Attor gick ner vid vattnet och spanade lite. Attor har aldrig varit förtjust att gå ner i vatten och husse kan inte få i honom.
Attor väljer att plumsa ut i vattnet. Jag har fått honom i vatten en gång förut. Nu sa jag bara att han skulle gå och bada, så då gjorde han det.
 
 
1 Ylwa skriven

Finaste Silvisen <3

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: