Grattis Silve, 13 år

Bästa valpen ever, lilla Silve. Redan som liten hade han en egen vilja. Jag tycker fortfarande att jag inte haft någon valp som slagit Silve i söthet. Vem kan motstå den här prickiga lilla näsan??
 
Silve har varit med mig ända sedan jag hämtade honom. Hela det här året har jag sagt att han blir 14, men han blir ju 13, eftersom han är född 2000. Det är min hjärna som bara har sagt 14 hela det här året, jag skyller på att minnet är kasst efter att jag fick Ulrik... Ja, det är ju lite så faktiskt, men det tar sig, minnet alltså...
 
Jag skaffade Silve när jag bodde i Norrköping. Han har alltid varit en duktig hund. Första året kommer jag ihåg hur han hoppade upp och satte tänderna i julskinkan. Smaskigt, tyckte han. När Silves uppfödare Ylwa var hundvakt då jag for till Canada några veckor, fixade Silve och syrran Cémbra(som tyvärr inte längre är med oss) så att Ylwas mammas tamkanin dog. 
 
En annan gång förvånade Silve en hel publik genom att jaga genom en park och fånga en and i munnen, som han sedan tappade och den flög ner i strömmen, så han var tvungen att hoppa i efter för att få tag i den, medan matte stod på stranden och skrek förbrilt: KOM HIIIIIIIT!!! Silve kom naturligtvis inte på en gång, utan var tvungen att simma lite med anden först och när han sedan kom upp, så ville han ABSOLUT inte släppa den fina fångsten. Det var lite pinsamt, faktiskt.
 
Det senaste han hittade på var att rymma ner till grannen där vi bor nu, det var nog förra året om jag minns rätt, och fånga en höna, preciiis ögonblicket innan jag fick tag i honom. Hönan släppte ett ägg. Johan skrattade gott, för bara veckan innan hade jag sagt att: Jamen Silve, han är så gammal, så honom springer jag LÄTT ifatt. Eller hur!!!! Jag sprang allt vad jag kunde över lägdan, men inte kom jag ifatt.  
 
Silve är världens bästa gamla gubbe! Och idag firade han genom att få smaska på en god klöv.
En fin bild på Silve från sommaren 2012. Stort grattis till Silveskrutten och till syster Pinéa.
 
1 Ylwa skriven

Stort GRATTIS finaste Silve! Kramar från uppfödarmatte och tjocka släkten

Vad fin nya bloggdesignen är :)

2 Mari skriven

Stort grattis till finaste Silve! Både Noxie och jag saknar dig!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: