Timman sen

Timman är sen. Jag nattade Ulrik för en stund sen och sprang sedan ut och slängde åt vovvarna käk. Idag blev det verkligen så, jag slängde åt dom maten och sen gick jag in igen. Vi började dagen med att vakna supersent, dvs halv elva och klockan 12 skulle vi vara på babymassage, vilken vi såklart kom försent till, då Ulrik bestämde sig för att han skulle äta precis när jag skulle packa ihop oss för att fara.
 
Efter att vi var klara på massagen åkte vi in till stan och gick upp på jobbet en sväng för att vänta på att Maria skulle sluta jobba. Idag skulle jag och Ulrik hämta hem Nova. Självklart blev vi överfallna av kollegor som ville titta och gulla med Ulrik. Och såklart, en sån liten sötis är väl svår att låta bli...
 
När Maria var klar packade vi ihop oss och gick hem till henne där Nova väntade. Måste jag ens berätta att vi återigen blev överfallna. Åh, så lycklig hon blev och hon kunde knappt lämna vår sida. Hon ville pussas och pussas och hade hon själv fått som hon velat hade hon nog pussat ihjäl Ulrik. Vi var kvar där och blev bjudna på mat och den tackar vi för, den satt verkligen fint i magen. Så gick Maria ut en sväng med Nova(hon drar så mkt när man går två) och när hon kom in igen blev hon släpad av Nova in i rummet där vi satt. Hon var tvungen att kolla att vi verkligen var kvar! Och så packade vi till slut ihop oss igen och gick ut till bilen, där SJÄLVKLART backluckan kackade ihop totalt och jag fick spänna fast den med ett spännband då det inte ens gick att stänga. Suck! Jag blev redigt frustrerad vill jag lova. Nåväl, vi kom hem till slut och nu är det kväller för både vovvar, katter och tvåbenta, dvs jag. Så fort man far till stan blir det så långa dagar att man är helt slut när man väl kommer hem.
 
Hundträning  har det inte blivit något mer. Hundarnas tassar slits hårt på den hårda marken och jag tyckte de nog skulle må gott av att vila lite extra. Men de var ut i måndags innan Johan for på jobb och kan jag lyckas med två gånger till den här veckan kommer jag att känna mig nöjd. Det är inte helt lätt att träna hund med en liten bebis, men Ulrik gör så gott han kan ;-P
 
Oh... btw... Det snöar! :-D
 
Här en bild på Johan med alla hundarna som är hemma. Två är ju utlånade.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: