Sur-Haldex

Det är löp hemma. Först löpte Tióne. Och då var Haldex knäpp. Nu löper Saria. Och nu är Haldex knäpp. Han är så knäpp att han faktiskt bråkade med Airk för nån dag sen och jag var tvungen att springa ut och ta bort Haldex från ynglingen Airk. Båda två var naturligtvis ledsna efteråt, det är ju ingen av dem som är någon bråkstake, men tydligen flippade det över för Haldex, för Saria är hans tjej, liksom. Och då får ingen komma nära staketet till henne. Förmodligen flippade han för att Silve och Attor var ute också och de gjorde säkerligen lite anspråk på att vara nära Saria, så när då Airk kom liiiite för nära, så... ja-aa.. Ni vet, löptikar och hanar, VILKEN kombo!

Summan av det hela är att jag inte släpper ut några hundar i rastgården när jag inte är där och kan hålla koll. Det är så onödigt att få slagsmål mellan hundar bara för att de blir påverkade av löpisar och av andra som springer i rastgården. Men snart är löpet över, tack och lov. Vi får se om Pya är på gång att börja löpa också, för jag tycker Tricky luktar lite väl mycket på henne. Ibland luras hon... Vi får se!

1 Bjälkatorparna skriven

Blä! Hoppas det inte blev några men.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: