Juliaresan

Snart är det dags!


Juliaresans grundare ska starta sin cykelresa från Östersund till Öland! Den 14 juli sätter dom sig på sina cyklar och trampar iväg! Alla vi här i Fjällandet hejar på och hoppas ni ska få så lite skavsår som möjligt ;-P


****************************************************

För mig betyder Juliaresan en sak: KÄRLEK!

**********************************************


Min relation till Julia tog sin början genom en slump, kan man säga. På mitt jobb, får vi erfarna, utbilda nyanställda och hjälpa dom på sin väg för att klara av uppgifterna som krävs för att jobba hos oss. Och jag blev tilldelad Beatrice; BEA! Det tog inte lång tid innan det kändes som att Bea var som en lillasyster och jag kan ärligt säga att det kändes trist att hon slutade ganska kort efter att hon börjat, men orsaken var förståelig: Det handlade om Julia! Bea ville vara och umgås med sin kusin Julia, som var sjuk i cancer, och det var vad hon bestämde sig för att göra. I efterhand hörde jag att Julia gått bort. Mycket sorgligt!

Så när jag fick höra om att Bea startat Juliaresan tillsammans med sina och Julias vänner, bestämde jag mig för att vi skulle donera en slant. Insamlingen går till Barncancerfonden och det finns olika sätt att skänka en peng på. Gå in på Juliaresan - Barncancerfonden för att även du, ge en liten peng, liten som stor, varje slant gör skillnad! Jag och Johan skänkte en femhundring, men det finns från 25:- och uppåt, så kom igen nu och gör en god gärning!! 


För att lära känna och läsa mer om Julia och kamraterna,  gå till Juliaresan


Lycka till, Bea med vänner!!
Ni gör en fantastisk gärning för de som är sjuka! All heder till er!!



1 Mari skriven

Vilka tjejer! De är värda både all heder och ett stort Lycka till - för resan och för sitt engagemang. Klart vi är med och stöttar.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: