Svarta hund

Bredvid mig i soffan ligger en svart liten hund med brunspräckliga tecken. Han ligger där med en vit strut runt huvudet. Matte känner sig lite dämpad i humöret. Husse ska åka till Norge och jag fick ringa in till jobbet akut och höra om det gick för sig att jag kunde få två semesterdagar.

Attor måste åka in till veterinären igen. Klockan kvart över tre har vi fått en tid idag. Hans sår under ögat har nu gått upp och jag misstänker starkt att det kommer att bli operation idag igen.
Lilla söta Attor är, liksom husse och matte, väldigt trött på att vara dumstrut. Det som såg så bra ut, varför kan det inte bara bli bra? Stackars Attor!


Jag blir väldigt less och så fort jag såg att husse satt på tratten på Attor när jag kom ner i morse kände jag mig genast trött och väldigt hängig. Det tar på krafterna att försöka få allt att funka när det blir så här. Det tar kraft från mig, mest psykiskt tror jag, då jag blir som en hönsmamma och hela tiden vill passa honom, så han inte ska råka komma åt såret. Mest troligt är det att det var något skräp i såret, eftersom att det blev en böld, men sen såg det ju så fint ut. Men så igår var det lite svullet igen, och i morse hade det spruckit upp.


Så nu fick jag nalla från mina semesterdagar och det är väl så man får göra när det inte funkar på nåt annat sätt. Men det känns surt som bara den, speciellt när det såg ut att bli bra. Nu är det bara att börja om från början. Förhoppningsvis löser sig även torsdags jobbdag för mig. Det finns en kille jag kan byta pass med, men om han inte vill, så kommer jag måsta be om ytterligare en semesterdag.


I helgen var det meningen att Maria skulle ha Nova, men jag måste fråga om hon kan tänka sig att ställa upp för Attor... igen! Stackars lilla Attor. När ska han få sluta vara dumstrut???


Och till råga på allt så har min dator kraschat fullständigt den här gången, så jag måste lämna in den. Jag hoppas bara att det går att rädda det viktigaste på den, det som jag inte hunnit ta backup på...
1 Anneli skriven

Lilla Attor! Och tappra Fia! Du är en kämpe utan dess like, snart vänder det Vännen, snart är lillkillen pigg och kry och du kör huskys så mkt du orkar och hinner!

Kramar

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: