Söndagsrapport

Det går inget bra nu. Förutom det faktum att Blogg.se ÄNTLIGEN har sett till att ordna så det är bättre funktioner på bloggen och nu kan jag även blogga från mobilen. Det är väl min räddning nu, eftersom att datorn är inlämnad för lagning... Men det är fortfarande buggar, så några bilder får jag inte till från mobilen än.

Nå, jag skulle skriva lite om Attor.
Det går inget vidare :-(

Igår före lunchtid drog jag bort plåstret över såret. Det gjorde ont på honom, jag fick t om sätta på munkorg för att lyckas dra det, för han markerade mot mina händer. Såret såg fint ut, Attor mådde bra, men så kom kvällen. Det svullna rejält och vätskefylldes. Såg bedrövligt ut. När vi varit på en kort kissrunda och vi kom in tyckte han kändes varm, så jag tempade honom, 39,6 grader. Mindre roligt.

Jag hade ju fått numret till Calle, så jag ringde. Hon frågade om jag hade nåt penicillin hemma, men jag fick för mig att jag bara hade Rimadyl och Metacam(smärtstillande). Hon tipsade om att kyla så gott jag kunde på det svullna med en ärtpåse inlindad i handduk, så jag gjorde så. Gick väl hyfsat bra trots att Attor inte ville samarbeta.

Så fick jag för mig senare att rota lite och se om jag hade nåt penicillin och se det hade jag, så jag valde mellan tre och gav honom ett piller direkt. Imorse hördes vi på sms och hon berömde mig för att ha gett rätt av medicinerna.

Attor hade 39,7 i temp vid lunch idag och det började läcka sårvätska från såret. Han får smärtstillande och penicillin, men det gör ont på honom. Jag kan inte längre låta honom vara utan strut och heller inte vara i soffan med mig då det läcker för mycket. Han lyfter på ena benet rakt upp i luften och snurrar och snurrar i buren och det tar lång tid innan han lägger sig ner. Ibland står han långa stunder, bara rakt upp och ner. Det känns hemskt att inte kunna hjälpa honom mer. Imorgon ska vi in till Ejra och träffa Calle, så ska hon titta på honom. Det känns bra. Hon har ställt upp jättefint för oss i helgen och jag är jättetacksam för det.

Nu håller jag själv tummen för Attor. Jag tycker så synd om honom!
1 Bjälkatorparna skriven

Stackars. :-( Håller tummarna för er allihopa!

Svar: Tackar! Vi uppskattar omtanken!!
Sofia Ericsson

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: