Gillar, gillar inte

Jag gillar:
 
verkligen att Blogg.se har fått ännu fler funktioner. Ett tag tänkte jag nästan byta bloggplats, för jag tyckte det var så trist att blogga och inget roligt med kommentarer. Nu kan man svara på kommentarerna på ett lätt sätt istället för att behöva lägga en egen kommentar. Jag har inte hunnit kolla in alla nyheter än, men det kommer och eftersom att min dator varit inne på lagning så...
 
... gillar jag inte:
 
det faktum att min laptop ska dö! Det är oåterkallerligt och jag kan inte göra mycket åt det. Att lägga ner 4-5000 kr på en dator jag köpte 2008 är inte för mig ett alternativ, även om jag älskar min dator. De pengarna kan jag ta och köpa en ny, bättre dator för, med bättre prestanda. Men inte nu. Med alla utgifter nu har vi helt enkelt inte råd, så vi återupplivar Johans stationära och har idag införskaffat oss ett trådlöst tangentbord och en trådlös mus och i morgon dag köper vi en skärm, så får jag helt enkelt använda den. Men eftersom jag i januari satte i en ny hårddisk, så kommer jag lätt att kunna lägga över mina grejer till den stationära och kommer därmed inte förlora något. Men grafikkortet på den här kommer att lägga av, frågan är bara när...
 
 
Jag gillar:
 
att Attor har fått en till medicin. Fick ett sms av veterinär Calle idag om att han skulle ha ytterligare en medicin. Har aldrig gett den förr, men hoppas att den fungerar bra. Attor är besvärad, det märks tydligt. Men efter besöket hos Calle igår är jag inte orolig. Hon sa att såret ser fint ut och att det läcker är okej. Det som läcker ut är väl inte så fräscht direkt, men bättre det, så det ska läka.
 
 
1 nisse skriven

Haaaa lycka till

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: