Lilla tunnan

Inget är som väntans tider...

Jaha... nu sitter man här i soffan, med en katt i famnen och en liten, flämtandes Tióne som försöker anpassa sig till värmen här inne. Trots att det blir lite extra varmt vill hon gärna ligga i soffan med mig och katten Arwen, som för övrigt inte alls har varit något snäll idag.

Jag som gjorde i ordning valplådan tackades för det av Arwen som satte sig och kissade i den. Jag fick byta innan det ens kommit några valpar på plats. Det var första gången det hände, vill jag lova.


Någon mat vill inte damen ha, men en liten tuggpinne slinker ned ändå...


Tióne som vid invägning när vi var på ultraljudet, vägde inte mer än 17kg. Hon lär nog väga lite mer nu, med tanke på hur stor magen än. Jag visste ju att hon var liten, men trodde nog att hon vägde mer än 17. Säger väl en del om hur ofta jag väger mina hundar ;-P

Johan har farit till Norge igen och jag misstänker starkt, och hoppas, att han kommer missa Tiónes valpning. Varför jag hoppas? Jo-oo, därför att om hon inte fått dom innan så går hon över alldeles för länge och det bådar ju aldrig gott. Så jag hoppas ändå att han snart får se fram emot ett mms som visar en stolt mamma med sina småttingar...

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: