Minnen & Drömmar


Jag och Visko

Det är nästan två år sedan nu, som de kom till världen. Fyrhjulsdriftarna, som jag kallar dom. Jag minns hur jag spenderade hela sommaren, med att ta hand om de små. Först drömma och sedan vara med och se hur valparna växte och blev stora. Och sedan dess har det ju hänt väldigt mycket i mitt liv. Jag fick ett jobb och flyttade till Jämtland. Atto flyttade till Skåne och sin syster Matic med ny matte och husse, Mari och Joakim. Där går det jättebra för Atto och hon kom in i flocken väldigt snabbt. Prisma fann en ny familj på Tyresö, och enligt rapport går det bara bra. Hon pratar och studsar och är jätteglad i sin nya familj, och de är väldigt förtjusta i henne, så det känns jättebra.

Här hemma kom min egen uppfödning, Quadra hem i slutet på augusti, för att vara med på träning och tävling. Tyvärr gick det ju inte riktigt som tänkt, så hon var inte med på någon tävling i mitt spann, men nu känns hon som vanligt igen och ska vara med när vi drar igång träningen nu. Går hon bra ska hon vara med på Fäboddraget har jag bestämt. Hostan känns som att den är borta, det är Silve som har lite krackel kvar, så han får stå still. Men i morgon blir det lite försiktig träning. Får väl se hur det ska gå att köra i snön, kan nog bli tungt, då det knappt kört någon med skoter i spåren.

Det finns drömmar och tankar om en ny liten valpkull, som förhoppningsvis ska komma till Fjällandet. Att åka med Pya till Norge för att para henne med hanen jag valt ut känns väldigt spännande. Kommer vi att åka rätt dag? Kommer hon att tycka Mithril är snygg? Eller ska hon rata honom helt och hållet? Jag har ingen back-up hane...

Jag hoppas hon ska gilla honom för det här är en kombination jag tror väldigt mycket på. Mithril är en väldigt vacker hane, med ett alldeles underbart vackert huvud, om ni frågar mig. Och att han har ett mycket bra steg, ja, det syns ju på korten man kan se på Snørokks hemsida. Tyvärr har jag inte haft möjligheten att träffa Mithril i verkligheten, men förra året bad jag Mari och Joakim att kolla in honom åt mig, när de var på Sham-draget och beskrivningen från Mari var att han var en mycket trevlig hane. Och jag har sett videos på honom och han verkar vara en mycket duktig hund i spannet. Han har aldrig haft några problem med tassarna och har aldrig varit ur form på något vis, vilket känns bra. Mithril har inte haft någon valpkull innan, så det känns ju lite extra spännande.

Här är bilden på Mithril jag fick av Mari, tagen den 16/2 2008


I april månad ser jag fram emot att få besök av 'lilla' Visko med familj här uppe. Familjen Erman ska åka på en liten semestertripp och tar sig då en tur förbi Fjällandet. Det skall bli jätteroligt att lära känna hela familjen och få se vad för prickar de är :-)  Beroende på väder, kan vi kanske ta någon tur med hundarna och testa att köra Visko och Milou i spannet med mina hundar. Vi får väl se hur det ser ut då helt enkelt....


1 Viskos och Milous huße och matte skriven

Det där var utan tvekan en av de pluttigaste bilderna på Visko någonsin. :)



Mithril är en riktigt stilig hane också, och det hoppas vi att Pya håller med om.



.dmvm

3 Anneli skriven

Tiden går fort och livet rullar på... små valpar blir stora... skönt att se att allt löser sig till det bästa även om det finns stunder som är nattsvarta...



GRATTIS på födelsedagen Vännen! (för det är väl idag, 5/3)

Kram

2 Ylva skriven

Jösses, är det TVÅ år sen valparna kom? Känns som alldeles nyss jag satt och myste över de sötsötsöta bilderna i bloggen...



Kram på er allihop!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: