Soliga dag

Det är väl inte ofta man önskar att solen inte ska vara framme. Det är ju så bländande vackert när den är det, och värmande skönt. Men faktum är att jag tycker att den kunnat hålla sig borta sista dagarna, och värmen med, så hade snön kanske fått stanna kvar längre och jag och hundarna hade kunnat åka mer släde. Men nu blir det inte så för solen fortsätter med sin närvaro och det är bara att passa på att njuta av den istället. Man vet aldrig när den byts ut mot gråa moln som rätt vad det är släpper sina droppar, rakt ner på oss.

Igår när jag matade hundarna för kvällen, gick jag in till Prissilutt för att gosa lite. Just nu löper både Pya och Tióne och jag släpper ihop dom rätt sparsamt, för att se att det verkligen fortsätter gå bra. Märker jag att Prisma är lite spänd, ja, då tar jag in henne i hundgården igen. Men jag var i vilket fall inne för att gosa med henne. Ute i rastgården var det gänget jag inte hann köra igår, Silve - Niro - Tiwas, ja, inte Atto för hon var tydligen intressant att lukta och rida på hela tiden(hon går ju med Tióne), så Haldex var ute med dom istället. När jag var inne hos Prissi kom han och ställde sig utanför, vid dörren, och bara tittade på mig med sorgsna ögon. "Men maaatte", såg han ut att säga.... "Jag då?" Matte: "Men lilla gubben, vad är det?" Sen gick jag ut till honom och genast började han kramas och gosa med mig!

Jag har aldrig varit med om maken till hund. Den här lilla nallehuskyn visade igår att han är rätt 'mattig' då Håkan även var inne i hundgården för att klappa lite, men Haldex, han kom till mig. Han älskar att komma och böka huvudet i knät, om man sitter ned. Då böjer han ner pannan mot knäna och så ska man klappa på honom. Han tycker väldigt mycket om att sitta i famnen, då blir han som en lealös liten teddybjörn och hela han slappnar av, och så somnar han nästan. Den här hunden är otrolig. Ett sånt trevligt temperament, mjuk och go och det tillsammans med hans nalleliknande utseende gör att man nästan smälter när man ser på honom. Haldex är för rar och jag har svårt att tänka mig hur det skulle vara att inte ha honom i hundgården tillsammans med de andra!

image199
1 M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a skriven

God Morgon! Hoppas du får en bra dag :) Om du är intresserad kan du vara med i utlottningen av en bloggdesign på min blogg http://jyees89.blogg.se/1206563481_ny_utlottning.html :) Kram!

2 klara skriven

godmorgon (:

tyck gärna till i duellen på min blogg (:!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: