Tellus

Kompisen fyllde 30 förra veckan. Jag for hem till Västmanland för att fira - OCH för att hämta upp min whippet, Tellus, som inte kunde vara kvar hos familjen han bodde hos.

Min kompis Tessan har tidigare tagit hand om djur åt mig jag inte kunnat ha kvar. Den första hon tog hand om var degusen (råtta) Billy. Han bet mig i fingret och då vägrade jag behålla honom. Så han flyttade till Tessan.
Sen var det dags för katten Hide, som av olika anledningar inte kunde stanna hos killen han flyttat till. Han kom till Tessan där han stannade tills han blev sjuk och senare fick somna in.

Nu var det dags för ännu ett djur till Tessan, en hund. Det var ca 2½ år sedan Tellus flyttade och innan det jag oc hundarna naturligtvis och hälsade på Tessan. Hon har haft honom i tankarna ända sen dess.... Är det ett tecken?

Nu har han flyttat till Tessan och Jimmy och jag hoppas verkligen att han kommer kunna stanna där, för de är bland de bästa människorna jag känner och litar på till 150%. I fredags hämtade jag upp honom i Norrköping för att åka vidare till min mamma. Där sov vi till lördagen och Tellus stannade kvar där till söndagen för att bli körd till sitt nya hem i Kolsva på söndagen, när det lugnat ner sig med folk. Han kom runt 11-tiden och när dörren öppnats och han kom lös, dundrade han in i huset, som om han alltid bott där. Senare träffade han katterna och det gick bra. Ena katten kan vara en bitch, men de luktade nos mot nos och sen fräste hon lite och då gick Tellus undan. Och den andra katten är lite mer rädd, men de hälsade också och Tellus gick undan först. Det bådar gott! Han kommer bli lyxhund då han även kommer att få vara med Tessan på jobbet. Så han kommer inte att behöva vara själv mycket alls, och det känns verkligen bra då han är en väldigt sällskaplig hund.

LYCKA TILL med Tellus! Och TACK återigen för att ni tar hand om honom!

1 Ylva skriven

Vad skönt att du hittade ett hem åt Tellus. Kan bara spekulera i hur hemskt det måste vara att ett av ens djur måste flytta...en applåd till Tessan och Jimmy!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: