SPHK Lövudden

Chi-iiiiips Karin! CHIIIIIIIPS!

Karin och jag gjorde vår resa med en burk Pringles Sour Cream ?n? Onion. Efter mycket tjat om chips från min sida kom en chipsburk in i bilen och vi båda var nöjda. Fast den kom efter att vi båda ätit en smaskig glass från kiosken i Svärtinge, på väg till Örebro-trakterna. En omväg blev det efter att GPS:en ballat ur. Karins kommentar var; Man ska inte lita på dom där sakerna. Och min; Jo-oooo... jag har aldrig åkt fel när jag följt den här! *haha* Vi åkte fel, en omväg på säkert några timmar. Men vad gjorde väl det? Vi hade trevligt!image14
Bajs å krafs- Vilket tjafs!

Ett hemligt stopp på vägen och sen ett stopp hos kennel Vitim. En Tiwas som bajsade inne det första hon gjorde och en Fox på löplinan,  krafsandes på ytterdörren. "Det gööör inget" är kommentaren från Sofia o Pelle. "Vi är vana med det där."   Skön attityd, men jag fick ändå krupp på Fox och han fick komma in och sitta bredvid Ojmanako?s Disa som satt i en bur i hallen. Det resulterade i att hon blev tystare och Fox med.

 

Tiwas hade redan åkt ut efter bajsandet på en löplina. Där stod hon och gapade, men var mycket bättre på det viset. *skratt* Det är mycket med det här när man reser med hund. Kanske är man lite för petig ibland. Vad vet jag!?!


En hund som förvånade

Här tror man att det  ska bli rätt jobbigt att ha med sig Fox. Ty när vi tog hem honom från Mona och Christer fick han ju sova inne med oss och då var han dryg på natten. Jag var helt inställd på att han skulle vara sån nu med. Han imponerade! Den som var jobbig var mycket mindre i storlek, kass på att gå i koppel när man har fler hundar än en. Yep... visst var det Tiwas. Fox bara anpassade sig och sa; Jaha.. släckte du lyset nu? Jaja, då sover vi väl då. Slänger sig ner på golvet och zzzzznarkar gott.

 

Klockan mitt-i-natten studsar en hund upp i sängen. Okej då, när det känns som att man inte sovit så länge tittar man ju faktiskt på klockan. Gissa vad den var? FYRA!

Som sagt, studs upp i sängen, 2s senare ner från sängen. Upp- Ner, UPP- NER. JÄKLA TIWAS !!   Hon håller på så från klockan fyra, upp å ner, upp å ner. Fox han bara ligger och sover, men blir något störd av hennes beteende. Jag blir ännu mera störd och när jag väl sagt till henne  - PÅ SKARPEN -  för andra gången, slutar hon och jag får lite mer sömn.

 

Tack och lov så varken kissade eller bajsade någon av dom inne. Vilken tur *pust*


Själva utställningen

Ja, utställningen gick helt över förväntan för min del. Med Tiwas 2a och 3a i minne höll jag tummarna för att vi iaf skulle få en slät 1a. Det skulle göra mig nöjd. Jag behövde inte nöja mig med det. Hon fick CK och en 4e placering i bästa tikklass.


image15 
På bilden Héléne i röd jacka, Ylwa i svart och jag och Tiwas. Vi ser glada ut alla tre.
Glädjande att framför mig och Tiwas stod Pyas mamma. Otroligt roligt.  


Och Fox?

Han fick CK han med, men två placeringar bättre i bästa hanhundsklassen. Oj oj vad glad jag blev när jag läste hans kritik. Det känns ju riktigt bra eftersom vi valde honom till Pya.

 

Vem har vi glömt? Busen? Näe.. det gick jättebra för honom med. Han blev BIM-valp och en glad Karin fick ta emot ännu en rosett på sin lilla Buse. Det var sista gången han var i valpklass också.
image17

STORA GRATTIS TILL:

Camilla med Niros syster Elsa, som blev 1a i unghundsklassen och fick Ck.
image18

Ylwa med Fox halvsyster Berit som blev 2a bästa tik och bästa brukshund SH.

Hélène med Pyas mamma Tölva som blev 3e bästa tik och BIM veteran.
Karin med Busen som blev BIM valp.















Och till slut
Grattis till vinnarna:
Eva och Tristan BIM och Anna  och Duni BIR
image11
1 Ylva skriven

Aaaaaawww gosepluttarna! Förstår att du är stolt över dem. Vad kul att det gick bra ;-)
Men förresten, det är väl mysigt med djur i sängen? Pontus vill ha en falabellaponny inomhus... :-) tror inte han förstår hur ont det skulle göra med en liten häst med hårda hovar som galopperar runt, runt på täcket...

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: