En funderare...

Nu har jag funderat lite. Så funderade jag lite till. Och lite till...

Jag och en vän hamnade i en diskussion på facebook. Allt händer på facebook...
Diskussion handlade om att någon ringt den här vännen och kommenterat någonting om att Tióne, med valpar, bara vägde 17 kilo. Diskussionen var igång.

Jag sa till min vän att jag inte bryr mig om att folk snackar, men såklart tar man åt sig i alla fall, speciellt när folk diskuterar saker som de kanske inte ens har alla fakta om.

I det här fallet misstänker jag att det kan vara att jag skrev i ett blogginlägg att Tióne bara vägde 17 kg (läs här), men inte i samma inlägg där jag skrev att jag vägde henne på hennes 29e dag som gravid(läs här), då vi gjorde ultraljudet. Den här personen kanske bara läste inlägget där det stod att hon vägde 17 kg och trodde att det var som höggravid, det vet jag inte, men jag tror att det kan vara så.

Om man läser folks bloggar, så måste man ta reda på fakta, innan man drar sina slutsatser. Läser man något som man reagerar på, då kanske man alltid ska läsa den bloggen. Jag själv skriver blogg och antar att de som följer den, följer den ganska regelbundet och inte läser enstaka inlägg. Läser man bara enstaka inlägg och reagerar på något är man alltid välkommen att slå mig en signal, för att fråga, eller ta reda på fakta.

Mitt nummer är 072-743 57 49.

Diskussionen som följde blev ju såklart om jag kanske hade ett dåligt hundfoder eller kanske att mina hundar har dålig aptit. Själv tolkade jag allt såklart som att den här personen som 'skvallrat' tror att jag ger mina hundar alldeles för lite mat, eftersom att nu Tióne bara vägde 17 kg. Jag förklarade för min vän att Tióne, liksom sin mor, ätit väldigt dåligt under perioder under sin graviditet och att hon sista 1½ veckan åt som en häst. Alltså, Tióne är varken tunn eller undernärd. Och det går faktiskt inte att proppa i hundar mer än vad de äter. Så är det bara.

Att en kennel, i det här fallet min, skulle sköta sina hundar på ett dåligt sätt, som att ge tikar som ska ha valpar, för lite mat, eller för övrigt de andra hundarna på kenneln, tror jag nog skulle resultera i väldigt dåliga resultat på tävlingar. Mina hundar har bevisligen presterat på tävling med gott resultat, det talar medaljerna jag har i hyllan om för mig, och innan du tänker 'skvallra' om mig, så ber jag dig: Ska du läsa min blogg, så tolka den rätt och är det så att du inte förstår något jag skriver eller undrar över något: RING MIG!

Ta inte ett enstaka ord ur sin kontext och omvandla den till verklighet, för kanske en mening hör ihop med ett tidigare blogginlägg, som jag antar att du redan läst. Jag vill inte vara den som måste fundera och tänka på vad jag bloggar om och jag vill heller inte bli dömd för att jag bloggar. Det jag skriver är sanningen och de som känner mig vet att jag inte ljuger. Jag står också för allt jag gör och jag kan ärligt säga att jag är stolt över mina hundar och min kennel, som sköts på ett bra och alldeles korrekt sätt.

Så lycka till med bloggläsandet och välkommen att höra av dig till mig om du undrar över något!!

1 Sofia Holmgren skriven

Har folk inget bättre för sig än att snacka skit om andra!?!?!?! Har själv fått ta emot en massa skit genom åren, bla om att jag ögonlyste/HD-röntgade mina hundar och för att jag badat en lerig(!) hund före utställning! Som tur är har de flesta av dessa personerna slutat med siberians.

När det gäller siberians och mat så finns det siberians som äter allt de kommer åt och sen finns det siberians som är riktigt kräsna och bara äter när de känner för det....

Grattis till valparna! Aldrig kul att mista en valp men man känner sig extra glad över de man har kvar.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: