SM Nornäs 2017

Det är dags att komma tillbaka, både vad gäller blogg och att synas. Så här är vi nu. Efter några års bortavaro på tävlingarna är vi på väg tillbaks och jag och två hundar ur kenneln drog på SM som första tävling. Tricky och Piksi "Picky" som jag kallar dom när jag kör dom, lyckades trots en isperiod på hela december, dra till med att springa hem SM-bronset.


Mitt mål för tävlingen var att komma så nära Tova tidsmässigt sett jag bara kunde, då jag vet hur hon tränat sina hundar och hur det rent praktiskt fungerat för mig. Det skulle vara roligt att se hur mina hundar på kenneln stod sig mot "mina egna" hundar som Tova har. Och på söndagen hade vi det enda rena loppet och jag kan inte känna mig mer än nöjd, vi var 5 sekunder bakom Tova, Pil och Beldin. 

Jag var helt säker på att Tova skulle ta guldet och blev så glad när jag fick rätt. Hon har verkligen jobbat för att få det där guldet. I höstas tog hon över Pil då jag kände att han var för intensiv i starten för att vara en trygghet när mina barn var i närheten, han var minst sagt lite utåtagerande. Idag står Pil lugnt och fint i starten och det är en fröjd för ögat att se honom starta. VILKET hästjobb hon gjort med honom, något jag själv inte hade tid med. Det känns verkligen såå gott i hjärtat att Pil fick komma till Tova! Stort grattis till Tova och gänget!!

Det var fler hundar från kenneln som tävlade och det var kennel Unayok som stod för det. Nu kör inte dom sprint utan medeldistans. Jag hjälpte till att hålla i starten på Joakims spann och det är inte utan stolthet i hjärtat jag talar om att gamlingarna Atto och Matic(första kullen född 2007) gick i led på hans spann och i Maris spann jämte gick Tella(andra kullen född 2009) i led. 

Mari och gänget körde så bra att de sprang in silvermedaljen trots alla vurpor hon gjorde. Jag är imponerad över hur hon och Joakim orkar hålla igång träningen för att köra i den klassen men mest imponerad över Atto o Matic. Deras glädje och energi de har, dag efter dag, att stå längst fram och sedan leda spannet mil efter mil. De fyller trots allt 10 år i juni. Fantastiska hundar!! Stort grattis till era fina prestationer på kennel Unayok!

Jag och Ulrik hade en rolig helg i Nornäs och kommer gärna igen. Tävlingsledningen gjorde en mycket bra och trevlig tävling med, i mitt tycke, fina spår. Bra jobbat av er alla!! Och tack!

1 Longevity - en blogg om hälsa skriven

Bra jobbat, grattis!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: