Ultraljud o röntgen

Här hemma händer saker nu minsann. Jag har fått en läkartid, på söndag, tro det eller ej. Av en läkare som gör hembesök. Han kändes super när jag talade med honom i telefon, så jag hoppas han ska kunna hjälpa mig med att kanske få remiss, för jag skulle verkligen vilja få en röngenbild på ryggen. Eller ett svar iaf, på vad som är fel.

Nåväl, nu skulle jag inte berätta om det, utan jag skulle berätta om hundarna.

Eftersom att vi äntligen lyckats ögonlysa Tióne, tyckte jag det var lika bra att få den där höftledsröntgen gjort på henne också, nu när vi skulle ultraljuda henne och Pya. Så vi for till Strömsund igår och började med ultraljudet på Tióne och tro det eller ej, men vi kunde se små fosterblåsor därinne i magen. Hon hade gått 29 dagar igår, så de var verkligen inte stora, men vi såg ett hjärta slå. Vi räknade ett antal valpar, men eftersom man aldrig kan veta hur många som kommer klara hela resan, så säger jag att det blir tillräckligt många åtminstone.

Sen fick Tióne lite lugnande och så tog vi HD/AD-röntgen på henne och det lilla jag kunde se, tyckte jag nog allt att det såg bra ut, men vi får vänta en vecka på att få resultaten.

Tyvärr var inte Pya dräktig, vi gjorde både ultraljud och tog ett blodprov för att vara helt säkra. Det kändes nedslående för mig, då jag verkligen vill ha valp efter Silve. Så vi har tagit beslutet att prova igen på Pyas nästa löp, om Silve är kry, och hoppas på bättre tur då. Det kommer att bli lite dum tid, men vi har bestämt för att ta den chansen för att få valpar efter Silve och Pya. Funkar det inte nästa gång, så är det så...

Johan har dragit till Norge igen för att arbeta och igår passade han på att köra hundarna. Kolla in albumet jag gjort: http://picasaweb.google.com/seriXone


Snörokk's Saria & Shejrix Trickster

1 Mari skriven

Det var ledsamt med Pya tycker jag. Håller tummarna för ett nytt tillfälle framöver och då med annat resultat.

Desto roligare med Tióne. Blir spännande att se hur många sötnosar det blir.

Krya på dig i ryggen. Det är så trist att ha ryggont!

2 Mari skriven

Det var ledsamt med Pya tycker jag. Håller tummarna för ett nytt tillfälle framöver och då med annat resultat.

Desto roligare med Tióne. Blir spännande att se hur många sötnosar det blir.

Krya på dig i ryggen. Det är så trist att ha ryggont!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: