Veterinärbesök

Idag behövde jag inte fara in till jobbet, för en snäll kollega tog mitt pass och det kändes som att det var bra, då vi fick lov att åka in till veterinären så de fick kolla på Attors sår. Det har under helgen luktat lite och det har droppat. Som sårvätska, men lite för mycket, så vi tyckte det var lika bra att vi ta och komma in en sväng.

Jag ringde på morgonen till Ejra och vi fick en tid halv elva. De har alltid tid när man vill komma in, så de är verkligen super på det. Vi var där prick på utsatt tid och fick efter några minuter komma in där en veterinär kikade på såret och konstaterade att det förmodligen är en infektion. Så antibiotika var ett faktum.

Hon tog också ett prov på vätska, som skickas iväg så de ska veta vad det är för infektion, så att han går på rätt sorts antibiotika. Om några dagar får vi svaret.

Lilla Attor fick åka lyxvariant i bilen, dvs i mattes knä. Vi brukar verkligen inte ha hundar på det sättet, men vi hade Nova med där bak och hon kan vara lite sur, så för att hon inte skulle sura och hålla på och morra åt Attor fick han åka fram hos mig. Men han är en sån snäll kille och satt så fint i knät på mig. Han somnar så fort bilen börjar rulla. Samtidigt känns det ju bra att få ha honom still och inte upprörd där bak. Vi gör allt för att han ska hålla sig lite lugn och fin nu medan såret ska läka ihop.

Annars är han en vilde, som vanligt då. Men inne får han oftast ligga i bur för att han ska hålla sig lugn och vara lös med jämna mellanrum under kontrollerade förhållanden.

Nu har Johan farit på jobb igen och jag och alla vovvarna är själva i en vecka. I morgon jobbar jag natt så då far Attor till Maria och sover. Jag hoppas att det ska gå bra. Sen är det bara att hämta upp honom på morgonen och åka hem igen. Så här blir det ända till fredag morgon och sen är det bara för mig att ställa om mig till dagtid igen.

För att jag ska kunna träna de andra hundarna utan att behöva lämna Attor själv inne i flera timmar, ställer Daniel upp och kommer hit. Det är mycket snällt av honom att göra det. Huskyna har inte alls fått den träningen i helgen som vi hade planerat. Vi var ut igår med dom. Men det blev bara två gånger förra veckan, så jag är tacksam för att Daniel ställer upp och hjälper till. Det skulle inte kännas bra att lämna Attor inne i flera timmar, som det tar om jag är själv, där han lever rövare i buren.

Jag önskar att några veckor bara kunde passera med dunder och brak, så Attor var frisk igen och alla tikar slutat löpa. Det underlättar inte därute dire kt. Yl och tjut är det i skrivandes stund, men överlag går det bra. Så länge inte Tirith börjar löpa nu, för då är det kört med hundgårdsplaceringen.

Ithil har fått en ny rumskamrat i form av Elora och det funkar super. De leker med varandra och har kul tillsammans. Tirith har flyttat in till Uno och Airk och Tióne som också löper har flyttat in till mamma Pya. Haldex får lov till att bo på koja under den här tiden och jag är tacksam för det, för han protesterar inte alls, utan tycker det är helt okej. Nu får man ju inte ha hundar på koja enligt reglerna, men det är inte för någon längre tid, för  Saria är snart klar med sitt löp och han kan stå med henne. Vi byggde två gårdar till och det räcker faktiskt för våra egna hundar, men med två extra hundar och många löptikar, var vi tvungen att göra så här. För valpar har vi faktiskt inte planerat så här, mitt i säsongen.

1 Anneli skriven

Läste om lille Attors äventyr - skönt att han kryar på sig och hoppas såret läker fint framöver! Kram

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: