Solfjäder

Idag tog jag ett gäng på fyra. Nato fick gå i led med Tióne och bak hade jag Loddie och Pya. Vi skulle köra upp en liten slinga mellan två vägar vi brukar köra, så man kan köra runt, istället för att alltid behöva vända i en rondell. När vi kört genom skogen och kom upp till den här vägen på första bilden, ska hundarna gå vänster och till höger, om ni tittar noga, kan man se att det är någon som skidat. Vi ska vänster, men tro inte att Nato ville vara med på det. Tióne är lite för snäll också, men hon försökte lite grann, men fick inte med sig Nato, så då fick hon för sig att vi skulle vända helt om och gå tillbaka samma väg vi kom. Matte fick vackert kliva av släden och dra in dom på rätt spår en bit, men det gick bra, så efter några hundra meter, förband vi de två vägarna och TJOHOO, så kan man köra runt.
- Ska vi verkligen vänster här, matte? Näääeeee.....
 
På vägen hem drog jag ner linan till ledarhundarna och gjorde en solfjäder av spannet. Kul grej att göra och lite motivationshöjande för lite trötta hundar.
 
Det är verkligen roligt att puttra fram med småspann. Jag gillar det skarpt!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: