Säsongssummering

Här kommer en summering av den här tävlingssäsongen.
 
Jag vill börja med att rikta ett stort tack till min vän och Ulriks gudmor Mari för all denna tid du varit här hos oss!! Det har verkligen varit roligt att ha dig här och som jag redan sagt, det enda jag störde mig på var den där disktrasan :-) Utan dig hade inte jag och hundarna fått någon säsong!! Och MED dig här som ovärderlig hjälp, har jag kunnat träna mina hundar det bästa och det mesta jag orkat och tack vare att du varit här de veckorna Johan har varit på jobb och kunnat hjälpa mig med Ulrik OCH hundarna, har vi kunnat prestera mycket bättre än vad jag trodde. Nu kom jag bara iväg på två tävlingar då Tricky skadade sig på Lillholmsjö, men båda de tävlingarna gav oss pallplats. Så tack Mari!! Tack för att du är så underbart snäll och hjälpsam!! Det betyder väldigt mycket för mig!
 
Lekvattnet
Mitt 6-spann bestod av :
 
Haldex - Tricky
Nato - Elora
Saria - Niro
 
Vi tog 1a placeringen och fick ett första pris i meritering. Eloras första tävling och då blev hon bruksmeriterad. Saria fick sitt andra 1a pris och likaså Tricky.
 
SM Gafsele
Jag startade ut med:
 
Tióne - Tricky
Haldex - Elora
Airk - Tirith
 
Körde så de första två dagarna, men Tióne blev trött andra dagen och eftersom att Haldex krånglade för mig i Lekvattnet ville jag INTE ha honom i led. Bestämde mig för att peta ner honom i wheel, vilket gjorde att jag fick slagsmål när jag väl kommit i mål och stod still för att se om Dalia kom ifatt mig. Så jag har lärt mig något om Haldex och hur knasig han kan bli när det är höglöp i spannet. Chansade och satte fram Elora med Tricky och Haldex bak med Airk. Vi klarade 2a platsen med lite marginal då jag hade ett ankarstopp på Haldex, som är envis vänsterhund, vägrade ta sig tillbaka till höger sida efter att ha hamnat på samma sida som Airk. Missade 1a pris i meritering med 7 sekunder. Det var det där ankarstoppet....
 
 
 
Även Niro tävlade, men i medeldistans med Joakim Persson. I spannet gick även Shejrix Eithel Ivrin.
De tog bronsplatsen och Niro och Tella fick sitt första 1a pris i meritering i medeldistans.
 
Mari  tog silverplatsen och därmed fick Shejrix Four Matic sitt första 1a pris i meritering
 
 
Ryssjön
ville jag väldigt gärna åka på, men då Johan var på jobb och jag skulle vara själv med Ulrik och 13 hundar på tävling, valde jag att avstå. Däremot åkte en av mina hundar på tävlingen med Joakim. Niro var med i hans spann och Joakim körde Niro i led båda dagarna.
Shejrix Eithel Ivrin(Tella) var med och de tog silver och ett 2a pris i meritering.
 
 
 
Lillholmsjö
Dag1 ställdes in för sprintförarna pga vädret och jag fick en skadad Tricky under natten till söndagen och fick åka till veterinären istället.
 
Mari knep bronsplatsen med Shejrix Quattro och Shejrix Four Matic i spannet och fick ett 1a pris i meritering. Alltså fick Matic sitt andra 1a pris. Ett kvar mot polarchampion :-)
Joakim fick ett  2a pris i meritering med Shejrix Eitehl Ivrin (Tella) och Niro. Niro gick i led första dagen.
 
Mari efter målgång på lördagen. I led Shejrix Four Matic och i team närmast kameran Shejrix Quattro(Atto). Framför Atto och bakom henne går hennes duktiga avkommor. Tasha i led är en mycket duktig ledarhund redan.
 
Joakim på väg mot mål med Niro i led till vänster från mitt håll sett. Bakom honom går Tella och de tre hundarna närmast kameran är Attos duktiga barn.
 
Enda tävlingen som Shejrix Quartzpil(Trickys bror) har tävlat på denna säsongen var KM:et. Så med matte Agnes körde han och pappa Gretzky i led hem guldet i 4-spannsklassen. Agnes körde om alla hon hade framför sig. Här är en länk till en film från dagen http://vimeo.com/61213303 
Stort grattis Agnes och mamma Inger!
 
 
Tack så hemskt mycket, Mari och Joakim för den tiden ni varit här. Det har varit väldigt trevligt och vi ser fram emot att ha er här fler gånger!! Och ett stort grattis till er båda, den här säsongen har ni verkligen gjort ett uppsving när det gäller  tävlingar, men först och främst måste jag säga: Vilka duktiga hundar ni har!! Det har varit jättekul att få prova att köra mina egna uppfödningar, men även Attos barn och de är verkligen lovande, i alla positioner. Riktigt roligt, tycker jag!!! Bra jobbat hörni!!!
 
 
 
1 Mari skriven

Jättestort tack Fia för möjligheten att bo hos er under tävlingssäsongen. Det är inte ofta som önskemål och möjligheter möts så bra som det gjorde i år för din och min del. Men desto roligare att blev så tycker jag. Det har gett oss chansen att träna vovvarna på snö i mycket större utsträckning än vanligt. Och det har också gett mig möjligheten att får följa mitt lilla gudbarn på nära håll. En möjlighet som jag är väldigt glad över. Ulrik är en riktig liten pärla. Ta fortsatt hand om er nu så ses vi snart igen hoppas jag.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: