SM Gafsele 2013 - dag 2

Jag körde samma ledarpar igen idag och samma överallt. Tyckte det kändes bra igår, så jag körde på Tióne och Tricky igen i led. I starten haffade jag Peter A. som körde fram släden åt mig. Jag stod så dumt, så det var som spår upp och jag insåg att jag inte skulle klara att hålla dom över startlinjen. Peter hade inga som helst problem att bromsa ner spannet och det gick fint att komma fram. Sen tog jag över och så mothöll han och en till i släden, hårt såg det ut som! Starten gick och hundarna fullkomligt flög iväg! TJOHOO! Idag blev det filmat.
 
Idag släppte jag bromsen och jag tyckte det gick jättebra överlag. Tióne tappade lite geist mot slutet, men fick nåt sånt där ryck som bara hon kan få. Tirith var lite ofokuserad emellanåt, och Haldex gjorde som han gjort de sista gångerna jag kört, tittade bakåt ett antal gånger. I morgon åker han ner ett snäpp!!! Han blir bara mer och mer degraderad, har aldrig varit med om att han fjantat på det här viset vid löp.
 
Jag ska göra lite ändringar i morgon i spannet om jag hittar nån mer handler, för då behöver jag lite mer hållhjälp. Jag har bestämt mig för att testa Elora fram med Tricky, må det bära eller brista! Det får morgondagen visa!
 
På den långa målrakan skymtade jag Pia Ångström och jag kom i mål inte långt efter henne, så jag hade kört in tid, vilket gjorde att jag klättrade upp en pinne. Att nå Marie är omöjligt, men att hålla sig kvar på pallen är det inte. Hur det än går är jag stolt över mina hundar som presterar trots den fjuttiga träning vi har, vilket jag tycker är helt otroligt. Och med en höglöpande tik i spannet, en som är på väg ur höglöp och en som ska börja löpa... Jaa, jag känner mig redan helnöjd!!!
 
 
 
Start för mig i morgon är 12:04
 
,
 
Håller på att ladda filmen, så kika in emellanåt
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: