SM dag 1 - resultat

En musher Fia som lyckades med att frysa till kinden under dagens tur på släden. Inte så skönt! I morgon ska jag få tejp av Johan, som är vår sjukgymnast, som är här också och tävlar med sina A-hundar. Jag fick även låna hans vallaställ igår kväll när jag fixade skidorna.
 
 
Här är dagens resultat, det jag har fotat är min klass och även på bilden nedan Maris och Joakims klass.
Jag raggade handlers och fick snällt nog hjälp av Johans vän, Stefan och sen Lotta Lundgren och Marco Hampel. Tackar för all hjälp!
 
Starten var helt galen. Jag stod ju en bit bort, men inte lika långt bort som vanligt, men jag startade från bilen och Stefan skulle springa ner med spannet i ett koppel. Åh sjutton vad jag fick bromsa! Jag höll på att ramla med släden också, de kändes väldigt starka. I spannet har jag fått göra om lite, då Saria inte drog en meter på sista dagen i Lekvattnet. Så spannet i helgen är:
 
Tióne - Tricky
Haldex - Elora
Airk - Tirith
 
Haldex blev nerpetad då han hade ett sånt ofokus i Lekvattnet pga löptikar. Tióne brukar vara grym på tävling, så jag tog henne och Tricky. Det gick bra idag. Hundarna fick springa på som vanligt. Enda gångerna jag peppade dom var i uppförsbackarna och även i dom stod jag mest och tåfjuttade, för det gick så bra uppför. Kändes jättehärligt! Alla hundar jobbade bra och jag bromsade lite grann under ganska stor del av banan, så som jag brukar göra när det är tre dagar, för jag vill att dom ska hålla alla tre dagar.
 
Niro var utlånad till Joakim Persson och det var en mycket nöjd Joakim som jag mötte i spåret, där han ropade på mig: HEJA HEJA!!! Och när jag väl kommit i mål och han kom bort med Niro såg jag bara ett stort leende på hans läppar. Det var jätteroligt att se!! Niro gick i led tillsammans med Tella, som är Tiriths syster! Och Tella hade varit jätteduktig!!! Mari var jättenöjd med dagen också, så vi är alla glada idag!
 
Listorna är korrigerade efter att jag tog dessa bilder, men jag ligger en sekund efter tvåan, Pia Ångström. Som väntat leder Marie med flera minuter.
 
Jag ser nästan inte fram emot morgondagen.. haha... Mitt spann är starkt och jag fasar lite för starten, men jag får väl ragga nån stor stark karl som kan köra ner släden till mig, för det gick hiskeligt fort och jag höll på att ramla. Nån film blir det inte, då jag lyckades med konsten att ha inställningen foto på, så det blev en fin bild på spannet innan hundarna sattes in, och en bild i målet när vi kom in. Dessa bilder kommer nog aldrig att visas.. haha...
 
Första start i morgon är klockan 10, men vi har ännu inte sett någon startlista.
 
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: