Välkommen käre Ulrik

Årets roligaste helg när det gäller utställning brukar vara rasspecialsutställningen, där också vinnarna i huskycupen tilldelas sina priser. Jag hade en idé om att kanske fara dit med Nisse Uppström, som lånat två hundar av oss, men höggravid som jag var tyckte Johan det var en dålig idé. Och jag var väl faktiskt tvungen att hålla med. Tur det! Istället för att vara med på middagen och motta mitt pris i 6-spannsklassen, fick jag och Johan vår egna guldklimp under dagens utställning. Ulrik!
 
Eftersom han föddes i sätesbjudning blev det lite brått på slutet, vilket gjorde att han var tvungen att få hjälp att andas. Så jag fick inte träffa honom med en gång. Här är en bild på pappa Johan och Ulrik, när han får hålla honom för första gången.
 
Jag fick träffa Ulrik några minuter då de lade honom jämte mig, innan jag skulle rullas ned på operation och sövas för att sys ihop. Johan sa att det var första gången Ulrik riktigt öppnade ögonen för att titta, det var när han kom till mig.
 
Ulrik föddes den 15 september, elva dagar för tidigt. Han vägde 2944 och var 49cm lång.
Mitt hjärta!
 
Nu vill jag bara bli pigg så jag ska orka med att ta hand om honom. Och imorgon får han nog komma ner till mig från neonatalavdelningen, hoppas jag. Idag fick han blodtransfusion för han hade låga värden. Imorgon får jag se om jag också ska få det, det beror lite på hur mina värden ser ut. Jag längtar tills vi blir utskrivna båda två och kan få komma hem och bara vara en liten familj;
 
jag, Ulrik och min älskade Johan!!
1 Inger Ch skriven

Stort GRATTIS till er alla tre !!!
For ni in till förlossningen direkt efter att vi smsat ?
Sköt om er nu och passa på att vila på BB !
kramar från Inger

3 Brenda skriven

Stort GRATTIS till er!

5 Karin skriven

Åh stort stort grattis!!! Han är ju helt underbar! Stor kram / Karin (Busen)

7 Annika, fd mentor skriven

NU börjar Livet på allvar!

GRATTIS-kramar på er alla tre.
:-)

9 Camilla skriven

Åh grattis till lillgubben <3 :) Vilken sötnos! Kram

11 Sofia skriven

Stort grattis till er alla tre!

2 Eva skriven

Stort grattis till er, hoppas ni får komma hem snart och njuta familjelycka :)

4 Malin Lindholm skriven

Länge sedan jag skrev här - men nu måste jag skriva grattis :) Vilken fin liten pojke ni fått :)

6 Ylwa skriven

STORT GRATTIS!!! Vad skönt att allt gick bra. Tänk vad väldigt "fint" som fanns i den stora klumpiga magen. Lycka till!

8 nisse skriven

Grattis Fia sköt om dig

10 Malin Sundin skriven

Grattis!! tänk att jag fick en känsla av att något var på G...

12 Krokavadspojkarna skriven

Grattis till er lilla guldklimp! Bättre än alla medaljer i världen. Sköt om er alla tre!
Kramar Conny & Bosse

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: