Sent grattis(för att jag blev tvingad) :-D

Usch, jag VEEET! Jag är jättedålig på att blogga just nu. Såååå dålig t om att jag fick en kommentar av en valpköpare att jag inte skrivit någonting om en viss kulls födelsedag! GAH! Uscha, jag är en dålig uppfödare I ÅR IGEN! *fniss*


LOTR-kullen har fyllt år, dvs Tella, Uno, Nando, Tirith, Ithil och Dimrill! Alla blev de hela tre år gamla den 18e maj. Hujedamej, vad tiden går fort. Stort grattis till alla vovsingar såhär i efterhand!


Tella, Shejrix Eithel Ivrin, som bor på kennel Unayok, har sedan hon fyllde två, tävlat i både 4- och 6-spannsklassen och hunnit med en utställning på SPHK Skara, där hon blev andra bästa tik med R-cert.

Tella med sin halvbror, Haldex som Mari lånade till tävling i Ryssjön.

Uno och Ithil, Shejrix Cirith Ungol och Shejrix Minas Ithil, som bor hos David o Mia, var på kollo hos oss under nästan hela säsongen 2011-12 och fick lära sig att trampa snö ordentligt. Under den tiden hann vi även med att vara på utställning där Uno fick CK. På SHAM-draget var de med båda två i mitt 4-spann, där vi andra dagen, krockade med ett träd, men ändå lyckades komma 4a och även klara meriteringen.


Uno och Ithil

Nando, Shejrix Nanduhirion har under året varit turisthund i Grönklitt. Han bor på kennel Ylajärvis.

Tirith, SE(polar)CH Shejrix Minas Tirith, har varit på utställning flera gånger och på rasspecialen fick hon R-certet. Hon har lett 6-spannet, både hemma och på tävling och utvecklats till en duktig farthållare i led och på första tävlingen i 6-spann på SHAM, såg hon till att vi vann och därmed klarade hon sin titel SE(polar)CH!


Tirith ger järnet, ända in i mål

Dimrill, Shejrix Dimrill Dale, var efter att ha gjort en riktigt bra tillfriskning från sjukdom, med i mitt spann på Ryssjön, där allt tyvärr gick åt skogen, då Tirith skadade trampdynorna. Han var jätteduktig med tanke på att han varit ordentligt krasslig, så jag var, trots resultat, jättenöjd med att ha honom i mitt spann.
1 Mari skriven

Nu blev det lite ordning igen..:-))



Stort grattis till hela den fina kullen. Det är ett duktigt gäng som dessutom är väldigt trevliga. Kul att följa dem.

3 Kenneth skriven

Ja,tiden går fort,grattis alla i kullen! Dimrills säsong började verkligen inte så bra,Det var så illa att jag trodde han skulle vandra vidare...Han har sen Januari haft en form kurva som nästan hela tiden har pekat uppåt utan att plana ut och gör så fortfarande!(Jävla värme som dykt upp..) Så jag ser verkligen fram emot höst träningen!!

2 Visko-Maria skriven

Fin bloggpost med härliga bilder. Stort grattis till denna superkull! Uno och Ithil mår fin-fint och ger oss stor glädje i vardagen. Ställde nyss Ithil i Hässleholm (SKK-utställning). Fick hjälp att ställa henne från Linda Rönning som ställde henne superbra. Var ensam i bruks, och trots att hon "bara" fick very good, var kommentaren från domaren till sina ringsekreterare "men hon rör sig helt fantastiskt!" klart värt det :).

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: