Shake it!

Idag hanns det med att rasta två gäng innan jag for till veterinären för att ta bort dränet på Attor. De ville att jag skulle göra det där, så de fick se hur det såg ut. Veterinären tyckte vi skulle ta det utan lugnande, men efter att ha tillkallat ytterligare en veterinär för att hålla Attor, som fick panik och skrek och fäktade, så sa jag att jag föredrar nog att han får lugnande.

Jag vill ju inte att han ska få samma behandling som Nova fick när hon var liten, på Östersunds djursjukhus, då fyra stycken tvångshöll henne. Idag är det jättesvårt att handskas med Nova när det är någonting som gör ont på henne. Jag vill inte att Attor ska bli sån. Så istället för tvångshållning, trots att det bara var två stygn, fick de ge lugnande... Jag kan ju ta stygnen på honom hemma, när han sover, då går det jättebra. Men det går ju knappast att få honom att sova hos veterinären, då känner han ju allt och alla, tror han, och viftar ihjäl alla med sin långa svans.


Elora och Airk fick vara ute och springa medan jag tog bort snön på hoppskydden på hundgården.


Fina Ithil fick också vara ute och röra på sig. Hon är verkligen inte tjock någonstans längre :-)


En skakning kan bli rolig på bild. Elora shakar loss!


Uno älskar Novas lekdäck. Han skrynklar väldigt roligt på näsan här.


Och se så stolt han är över att det är han som har däcket.


Airk vet också hur man shakar loss. Dock inte lika snyggt som syrran... eller?


Det är fler än Uno som tycker det där däcket är intressant. Ithil har precis bitit i det, men det är någonting med tassen som gör att hon känner att hon måste.... SHAKA LOSS!!


Medans syskonen är upptagna passar Uno på att knipa däcket.


När Airk väl är still, är han rätt fin ändå.


Elora är en liten favorit ändå. Så otroligt trevlig att ha att göra med. Jag gillar att de är mjuka i temperamentet, det passar mig bra, tycker jag. Fast jag vill inte att de ska vara mesiga för det, så det är tur att hon har lite temperament. Det får man se när hon busar med brorsan...
1 Anneli skriven

Underbara bilder i dom senaste inläggen! :)

2 Inger Christoffersson skriven

Hej !

Vilka fina bilder du fått till !

Tråkigt att ni inte kommer till helgen...

Hoppas vi ses i Ström !!

Kram Inger

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: