Mer snö

När man ber om den, då kommer den inte.
När man inte vill ha mer, då kommer det... i mängder!

Jaa, jag pratar om snön!

Vi for ut idag, jag och Johan. Vi bestämde oss för att köra tandem, alltså en släde först, med den andra bakom. Eftersom att jag är lite klenare än Johan fick han vara den som körde första släden. Och så spände vi in alla elva hundar i spannet. Det började bra. Det fortsatte väl bra om än väääldigt långsamt.

Så mycket snö att, som det nu känns, som vanligt, fick hundarna ploga sig fram. Haldex och Tióne i led. Haldex var som alltid mycket duktig. Vi körde på och medarna under kändes som sandpapper, så trögt gick det. Hundarna kämpade på och vi tänkte köra samma väg som i söndags, men när vi kom upp och skulle ta höger vägrade Tióne att ta in där. Jag kan väl förstå varför... Hon är tyvärr lite bekväm av sig och ville inte alls hoppa fram i snön. Till råga på allt fick vi ett mindre slagsmål mellan Tirith och Saria(ingen skadad) som gick bredvid varandra, så jag fick springa upp och ta loss Tirith och sen valde vi att vända spannet, för snön nådde mig upp till över låren, så jag förstod att det skulle bli väldigt jobbigt att ta sig fram på den vägen vi tänkt. Jag klampade före med Tirith i handen och hundarna följde efter och sen satte jag in henne i spannet bredvid Trickster istället. Och efter vändningen gick det lite lättare hemåt.

En tur på ca 14km tog alltså 1h 45 minuter. Det är lång tid. När vi kom hem fick de vätska och Johan gick in i duschen eftersom han skulle till sjukgymnasten. Jag skottade av bilarna under tiden, för jag trodde att jag började så sent som 15:45 på jobbet. Gick in, kollade schemat och såg att jag började kvart över tre. Eftersom att klockan var halv tre fanns det inte så mycket att göra än att gå och sätta sig i bilen och fara in till stan och parkera bilen och betala för biljetten.

Så här sitter jag nu, i hundkläder och luktar gott(not). Tur att ingen kollega sniffat på mig. Men om nio minuter får jag åka hem och ta en varm dusch och sen hoppa i säng. Härligt! Nästa gång kollar jag nog schemat lite bättre :-)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: