Novahumör

Vi har gått en promenad, jag, Silve, Nova och Attor. Nova lös och de andra i koppel. Allt gick bra till att börja med, men när vi kommit en bit kom Nova till mig och Attor gick fram för att hälsa på henne. Hon varnade först, en gång. Han gick bort och sen fram igen. Då varnade hon inte nåt mer utan gick på honom och han flög ner i backen. Jag fick lov att ta bort henne från honom. Det gick bra då, men hon fortsatte visa tänderna åt den lilla valpen(som ju inte tänkte gå fram nåt mer) men jag höll henne i halsbandet och kände på henne att om jag släpper så går hon på igen, så jag sa åt henne att sätta sig ned. Så tog jag snabbt tag i Attor och lyfte upp honom i famnen. Lät Nova sedan gå iväg, vilket hon glatt gjorde och sen var allt frid och fröjd igen. Då satte jag ner honom på marken igen, och sen gick vi hemåt. Det blev inget mer efter det. Det här är första gången jag vågat släppa ihop dom två och så här gick det.


Alltså, jag är väl inte förvånad, för Nova har ju 'hatat' Silve en gång i tiden också, och idag kan hon äta mat bredvid honom och åka bil och ligga i soffan osv. Men det är inte så kul just nu, då jag inte vågar släppa ihop  Nova och Attor. Det är himla tröttsamt och en hel del extra att tänka på hela tiden.


Någon som har erfarenhet från väldigt 'skarpa' brukshundar? Vad gör man? Känns som att hon aldrig kommer acceptera honom. Han å andra sidan brydde sig inte så mkt om att hon gett honom stryk... Skönt med en valp som inte tar åt sig... ! Han är helt klart tuffaste valpen jag nånsin haft och i det här fallet är jag väldigt glad för det. Hade det varit en huskyvalp som varit inne och fått utstå Novas humör, hade dom aldrig nånsin mer velat se åt henne.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: