2 dar

Som alltid blir det inte så tidigt som jag tänkt mig när jag ska sova, men nu ser jag fram emot två jobbdagar till, sen blir det lite ledigt för min del. Det ska bli såå härligt. Jag ska sova varje morgon, jag looovar.... Det blir inte många dagar ledigt, men fem iallafall och jag ska passa på att njuta av dom tillsammans med Johan som kommer hem i morgon. Det ska verkligen bli fem härliga dagar!!

Här hemma har hundarna stått sen SM. De har inte varit krya alls. Magsjukan har gått från hund till hund och nu verkar det som att det iallafall ska ta slut på sjukan. Lagom till jag blir lite ledig, så det får lov att bli lite mjukstart för hundarna ute i spåret. Men nu är det ingen stress åtminstone, utan nu kan vi köra bara för att det är kul.

Jag håller på att göda upp hundarna lite, den här magsjukan har tärt på dom, så flera av dom är tunna. Det är inte roligt, men det är svårt att göda dom när maten bara rinner rätt igenom. Men nu verkar det gå åt rätt håll, så nu vågar jag ge dom ordentligt med mat. Det ser bra ut när dom bajsar, det är nån som är lite lös i magen, men inte sådär så det blir sprutlackerat på snön i gårdarna. Det känns bra att det verkar bli ett slut på den här sjukan, för uscha vad dåligt man mår när man ser glansen försvinna i ögonen på hundarna och orken liksom inte riktigt finns där. Man känner inte riktigt igen dom....

Jag kör min nya bil till jobbet och det är lite läskigt då däcken på bilen är såna åretruntdäck, som till nästa vinter ska bytas ut mot riktiga dubbdäck. Det är lite läbbigt, för bilen släpper ju lätt när det är lite halt ute. Bredställ i en uppförsbacke inne i stan, hmm... Det var nog första gången jag lyckades med det. Men bilen går bra och har jäkligt bra värme i sig, så det är bara att sätta igång med körkortet för tungt släp nu, så man får dra med den bilen till nästa säsong. Det kommer att bli en höjdare! Jag gillar bilen och känner mig nöjd med köpet, men det är nog mer en Johan-bil än vad det är en Fia-bil(den går inte tillräckligt fort), så jag tror jag ska sno hans Volvo istället :-) Men han har nog inget emot att ta Mitsun. Det är så härligt att dela allt :-)  Men nu ska jag knoppa och få min rosensömn... Natti!

1 Ylwa skriven

Vad tråkigt att hundarna blev så dåliga. Mina fick sig en släng men det vara bara tre som var minimalt dåliga (jag märkte det mest på att de hoppade mål vilket är fullständigt onormalt för mina vovvar). Det positiva är att dina förhoppningsvis är mer immuna nu. Ju mer man är ute desto bättre står hundarna emot sjuka.

Låter som dina friktionsdäck är dåliga - mina funkar förvånandsvärt bra. Fast precis som du ska jag till nästa säsong - då förhoppningsvis ekonomin är bättre - införskaffa dubbdäck. Passa på att njut av våren och vovvarna. Kram

2 Mari skriven

Stackars små vovvar. Den magsjukan har inte varit rolig. Vet alltför väl hur det har varit från hundarna här. Hoppas nu att den lämnar er för en lååååång tid framöver.

Hoppas också att ledigheten blir riktigt härlig. Kanske en kortare fjälltur att se fram emot!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: