Jämmer o elände

Dagarna går och just nu känns det aldrig som att min rygg skall bli bättre. Jag gör mina övningar varje dag och har även skaffat mig ett Back-On-Track bälte(tack Ylwa för tipset) och det känns som att det fungerar. I fredags skulle jag jobba, men efter att ha känt efter blev jag hemma.

Igår jobbade jag och genast blev ryggen mycket sämre, så det känns inte bra alls. Det är jobbigare att stå upp än att sitta ner, så jag varierar ståendet och sittandet. Sitter jag så är det väldigt rakt, på en stol med ett väldigt upprätt ryggstöd. Jag är noga med att ha bordet upphöjt så jag får stöd för armarna. När jag är hemma gör jag det roliga i att mest ligga i soffan för att räta ut ryggen. Tro mig, det är inte ett dugg kul. Johan får agera springsjas för det mesta. Stackarn är väl döless på mig vid det här laget.

Jag har även, förutom bältet, passat på att köpa mig ett Back-On-Track handledsskydd, som jag använder när jag jobbar, för jag får lite ont i handlederna. Det är inga billiga produkter det här, men hjälper det så är det värt det, tycker jag.

Jag har också inhandlat mig ett par MBT-skor, som skall vara bra för hela kroppen, eftersom att de skorna är böjda både fram och bak. När man går får kroppen balansera upp för att man ska stå stadigt med fötterna på underlaget. Hållningen på kroppen blir mer rak per automatik, för min del mycket bra, då jag vanligtvis har en väldigt dålig hållning på ryggen, eftersom att det är mer bekvämt för min rygg att vara lite krökt.

Naprapaten sa att jag har en väldigt plan rygg. Jag har bestämt mig för att fixa min rygg och jag hoppas att ihärdiga övningar skall göra den bättre. Just nu känns ryggen i vart fall riktigt kass och jag ser verkligen fram emot en ledig dag på tisdag. Tyvärr gör den här ryggen att jag inte kan köra hund heller, vilket gör mig besviken, för jag såg verkligen fram emot någon fjälltur tillsammans med Johan, men som det ser ut nu, lär jag inte kunna köra hund på ett bra tag. Hemma nu är det Johan som sköter hundmatning, bajsplockning och ja-aa, egentligen allt som har med hundarna att göra.

Nattetid sover jag ganska dåligt, jag vaknar speciellt tidigt på småtimmarna av att jag måste dra i madrassen för att vända mig på andra sidan. Ryggen är stel som en pinne och kroppen längtar efter att gå upp. Bästa platsen för min rygg är helt klart soffan, men den börjar jag bli trött på. Suck! Jag längtar verkligen efter en bättre rygg...

Annat, lite roligare saker, är att Johan igår var in och ögonlyste Tióne, eftersom att vi inte hunnit med det och hon fick betyget "absolut snällaste hunden idag". Hon skötte sig exemplariskt och lade sig ner i den typiska "huskybollen" i väntrummet. Hon var så snäll när veterinären skulle titta i ögonen på henne och resultatet blev klockrent, dvs UA.




1 Ylwa skriven

Stort tack för ditt inlägg vid VM - det värmde. Tråkigt med din rygg. Jag tror BoT funkar - förstå hur jag sparkade sista dagen på VM och inte en känning i ryggen. BoT var på hela tiden. Har du prövat med att få massage för de spända i musklerna? På mig kan det hjälpa enormt. Jag kan absolut inte sitta när jag har ryggskott. Antar att det är lite olika på oss alla. Jag hoppas verkligen att det släpper på dig snart. Fortsätt med övningarna för de hjälper verkligen även om det kan ta tid innan det ger effekt. Kramar Ylwa & Snöbusarna

3 Anonyms sambo skriven

Ja-aa... STACKARS Johan... :-) Puss på dig raring!

2 Anonym!!! skriven

Stackars Johan, vilket helsike stackarn måste ha, bara jobb o slit hela dagarna! :D

4 Inger skriven

Hej Fia

Minns du att du fick tips förra vintern om en tjej som garanterat kan laga din rygg ?

Stefan fick typ ryggskott förra veckan, var till Elisabet,fix fix, han kunde jobba dagen efter. Är dock stel men inget ont. Han ska tillbaka en gång denna vecka för lite justering. Hör av dig om det låter intressant. Puss o Kram Inger

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: