Nya Nordic Open - dag 2

Så är andra dagen avklarad. Den gick över förväntan. Enda problemet i spannet egentligen var att Pyan inte drog ett smack. Hon var väl trött efter gårdagen och även fast hon åt sin kvällsmat, så kommer hon inte att ingå i spannet i morgon. Jag tror inte att hon klarar att springa med i morgon också, idag var det det enda hon gjorde. Hon börjar nog bli lite bekväm av sig, känns det som. Hon får helt enkelt klara sin meritering på någon annan tävling. Trist, men så får det bli. De andra fem hundarna gick superbra, tyckte jag. Jag är väldigt nöjd med dom och vi fick köra om en alaska husky-spann, som gick utan problem. Det var inga tveksamheter som det var igår och det kändes jättebra. Vi susade fram, kändes det som, och precis innan sista kurvan till målet kom vi ifatt Ylwa och hon släppte förbi oss och jag sparkade som attan in i mål.


I starten. Se så glad Dimrill ser ut att vara.


Tjohooo!


Här på målrakan med Ylwa bakom.


Alla vovvar var duktiga.



Det är inte bara mina Shejrix:are som tävlar i helgen heller, utan Shejrix Nanduhirion tävlar med sin matte, Malin Sundin i medeldistans. Han har gått jättebra och här är en bild på honom i starten.

Nando i full fart.


I mål efter 46km(enligt Malins gps).


Och slutligen, en bild på duktiga Magnus... (eller menade jag Agnes?)  Det är Tricky's pappa Gretzky som går i led till höger från Agnes sida sett. De leder stort i sin klass.

1 Mari skriven

Vi säger bara ett stort HEJA inför morgondagen! Vilka duktiga hundar!

3 Maria.P skriven

Trevligt att du har tid att blogga, så att man kan följa vad som händer på tävlingen. Jätte fina bilder.

2 Bjälkatorparna skriven

Go ShejriX! Vi håller tummarna här nere i smältan!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: