Nya Nordic Open - dag 1

Dagen började spännande. Först blev vi sen så vi hann inte iväg till förarmötet. Nåväl, inte hela världen, jag visste hur jag skulle köra ändå. Det är omöjligt att köra fel. När vi kom upp på plats skulle jag hjälpa Malin till start vid halv elva. Strax innan jag skulle dit tog jag ur min jacka ur bilen och släppte ner bakluckan på bilen, varpå Johan tar i handtaget på förardörren och frågar mig om jag låst bilen. - Näee.. det har jag inte, sa jag. Men visst... låst var den. Den gick i baklås när nyckeln satt i och jag släppte ner bagageluckan. Vilket öde!

Vi ringde till Stefan, pappa till Agnes, som skickade upp bärgaren till oss, som vackert pumpade upp dörren på bilen och tog ut nyckeln med hjälp av en vajer. Själv så jag framför mig hur hela helgen var förstörd och ingen tävling skulle det bli, men vilken tur att mina tankar var helt fel.

Så det var bara att sätta igång och göra i ordning, efter att vi släppt iväg Malin. Fin hjälp av Christofferssons fick jag och Johan sprang iväg för att lyckas knäppa av nåt kort eller två.

I korthet, för vi ska strax fika. Jag hade en plan och följde den, och den fungerade, vilket känns kul. Hade ett ankarstopp då Pya klev över(ovanligt när det gäller henne - not) nacklinan och jag fick stanna då vi kört om ett grönlandshundsspann. Dimrill blev jätterädd för de där hundarna och hoppade till och det var då Pya trasslade in sig. Vi drog ifrån. Efter att tag kom vi ifatt Camilla Eklund och körde om henne utan problem. Kort efter såg jag en förare till framför. Jag blev förvånad då jag såg att det var Ida Björk som vi kommit ifatt. Men vi körde om henne också och direkt efter fick vi köra om ett till spann, Teslo. Sen var vi inne på startområdet där jag hade Ida hack i häl, men vi sparkade oss in över mållinjen först.

Efter första dagen känner jag mig väldigt nöjd med hundarna och Pya som jag var tveksam över hänger med i morgon också. Hon taggade till och tyckte det var jätteroligt att springa på den här banan. Alla hundar jobbade bra och den som behövde jobba minst var jag :-) Minsann, jag tror att 6-spannsklassen passar mig perfekt!


Startbild


Målgång med Ida tätt bakom


Målsnöret

1 Kenneth skriven

Härligt jobbat!

2 Bjälkatorparna skriven

Go ShejriX! Vi håller tummarna!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: