Sham fortsättning

Sham-draget är alltid en trevlig tävling med härliga banor att njuta av, om man nu hinner se sig omkring förstås. Det mesta fokus man har på en tävling är ju hundarna. Att titta på dom, se hur de jobbar. Iaktta minsta lilla tendens till trassel och förebygga det så det inte blir så. Att hinna med att se skyltarna där man skall svänga. Det var det enda jag tyckte var lite minus på den här tävlingen i år. Jag tyckte att skyltarna satt lite för nära själva svängen, men jag vet inte... de kanske brukar sitta så nära? Jag minns inte riktigt, men jag tyckte nog allt att de satt lite tätt, men det är möjligt att jag misstar mig...

Jag är väldigt nöjd med helgen. Trots att spannplaneringen blev ändrad i sista sekund och jag helt plötsligt tog med Nato i spannet, som egentligen inte skulle tävla något mer i år, så gick det över förväntan. Jag som för första gången hade skippat att ta med alla selar, har lärt mig att jag aldrig aldrig ska plocka ur selar och lämna hemma igen. Nu gjorde jag så, för jag tänkte... hmm, mindre packning. Men det var dumt. Nu fanns det inte tävlingsselar i samma färg till hundarna och det störde jag mig på lite grann. Så hädanefter åker tävlingsselar med och reservselar, det blir bäst så. Jag körde också med mina träningslinor första dagen, men det var för att jag inte körde i mina tävlingskläder då. Lite grann känns det som att man får klä sig efter väder. Trots allt är jag en riktig fryslort, så till nästa år har jag bestämt mig för att köpa mig lite mer kläder att ha till tävling.

Mitt team klarade att få ännu ett första pris i meritering och det betyder att lilla Nato nu har två, vilket betyder att om vi kör bra nästa år, så har han chansen att bli polarchampion han också, liksom Tirith och Dimrill. Loddie har två stycken första pris kvar och Pya ett. Inte för att de här priserna egentligen betyder nåt för hundarna, det är mer för mig som uppfödare det har betydelse. För mig är det ett bevis på att mina hundar är bra, även på papper, så jag känner mig stolt när det går bra för hundarna. De må vara hur bra som helst, men står det inte på ett papper, är det ju bara jag som vet om det :-)

Och den här tävlingen betydde att Malins egenuppfödda Tia blev polarhundschampion, då Shejrix team plockade hem hennes tredje första pris. Vi säger stort GRATTIS till Malin och Tia!!!

Nu ser vi fram emot nästa tävling i Gafsele, det ska bli spännande.

1 Mari skriven

Stort grattis till den fina placeringen. Vilken bra insats av alla vovvarna.

Och så förstås ett riktigt stort lycka till nu till helgen. Vi håller alla tummar för att det ska gå bra för er! (Ta med alla selar!)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: