SHAM dag 2

Äntligen hemma och i säng! Borta bra, men allra hemma bäst! Yep, visst är det så. I morgon väntar en härlig jobbdag med ett delat pass, så jag far hemifrån kvart i åtta på morgonen och kommer hem klockan tio på kvällen. Eh.. kanske inte vad jag önskade mig just för morgondagen. Men jag har en plan... gå och sova mellan timmarna då det är jobbtid. Nåväl, i morgon får jag ta min nya fina bil till jobbet. Jag har köpt en Mitsubishi L200, årsmodell 2000. Samma år som Silve är född :-) Så det måste vara ett bra år!!!

Till det intressanta nu, rapporteringen för sista dagen på Sham-draget.

Jag hade vallat skidorna det bästa jag kunde och jag måste säga att det kändes ändå som det blev riktigt bra, för bra glid på medarna, det hade jag. Såklart såklart glömde vi ju kameran till släden. Jag kom på det precis när vi for upp till start, så jag bad Mari att springa och hämta den. Och så hon letade efter kameraväskan i bilen... Hehe... Hon letade efter en liten kameraväska, men jag glömde säga medan jag for framåt på medarna att det är en stor ryggsäck, så hon hittade den aldrig. Nåväl, vi klarade oss utan. Men får helt enkelt försöka komma ihåg den nästa helg, då det är SM i Gafsele.

Vi for iväg i god tid till starten och det gick bra. Jag hade flyttat upp Dimrill och Tia till team istället, för att få två som jobbade bra bak. Det gick super. Vi for iväg i bra fart och de där puckelpistarna var ju ingenting idag, nu när jag kört dem en gång redan. Vi flög över guppen och med hjälm på huvet så kände jag mig rätt säker och lät hundarna gå på i den takten dom ville. Det gick fort. Tia hade en egen sele idag och tyvärr var väl snörtampen längst bak lite för lång, så det blev inte så bra. Hon sprang med idag, men jobbade inte förrän tempot lade sig mot slutet, då Nato helt plötsligt inte orkade längre och la av. Stackarn hade det tufft, men sprang med. Helt plötsligt hade jag fyra hundar som drog ordentligt och Tia som jobbade lite grann. Jag skulle egentligen kanske haft henne nån vecka innan och kört med henne, för jag vet ju sen förut att hon absolut är kapabel att springa med i mitt spann och jobba som attan. Nu blev det nog lite chock för henne att bli inkastad i det här tempot, men hon fixade det utan att sinka oss, så det är jag glad för.

Vi hade, liksom dag 1, lite problem där man skulle ta av höger mot 15km. Första dagen ville de gå in på tian och det såg ju mest självklart ut att följa det spåret om man bara tittar på hur det var uppkört. Så idag hamnade de lite längre in på tian, och jag var lite för sen att få ner bromsen, men Tióne klarade av att gå bakom Tirith och vände henne rätt, så de kom in på rätt spår. Sen var det full fart igen.

Det var mer jobbigt i backen idag, men jag som skippat de varma kläderna sprang uppför och hjälpte dom så gott jag kunde. Tióne och Tirith fick nåt litet stopp och Dimrill passade på att kissa i kanten, men sen var vi igång igen. Det gick bra ändå. När Nato la av fick jag sluta att sparka och hjälpa till, för han kunde inte springa snabbare ändå, så vi gjorde det bästa vi kunde och när vi kom i mål var Nato riktigt trött. Han ville inte ens dricka något när han kom till bilen, så han fick gå och lägga sig i boxen och få lite iskuber i sig. Det tog dock inte lång tid innan han var pigg och glad igen. Alla andra hundar drack och var duktiga.

Vi höll vår tredje plats och fick oss en fin bronspeng med oss hem. Frost tappade mot Braxen som återigen var överlägsen och tog hem guldet. I fyrspann knep hon också bronset medan Pyykkö såg till att ta guldet. Moa Björk körde hem silverpengen.

Fortsättning får följa... jag måste sova nu...

1 Camilla skriven

Grattis Sofia till bronset!! Ni är jätteduktiga som lyckas ta en pallplats varje gång!!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: