Jaa... God fortsättning då...

Julen har passerat och även stormen som kom... och gick... och tog strömmen med sig. I söndags natt försvann strömmen och jag, lika med många andra, sitter fortfarande strömlös i mitt hus. Det är, minst sagt, jobbigt och omständigt. Att vara beroende av vatten är det jobbigaste. Djuren måste få sitt vatten varje dag. Jag kan leva med att duscha på jobbet, vilket jag också gör. Nu jobbar jag natt, så jag åker in tidigare och duschar.

Det är jobbigare med att inte kunna få varm mat. Igår köpte jag mig en paj och värmde på jobbet. Idag har jag mest ätit upp chokladen på första lagret i den sista Paradisasken som är kvar. Jag har tappat aptiten, för det är kallt och tråkigt hemma. Det går att elda i den lilla vedspisen i köket, men det är verkligen som att elda för kråkorna. Spjället på den är sönder. Säkerligen för att någon förr i tiden har tryckt in för stora vedklabbar som tagit sönder delar av spjället och numera går det inte att stänga ihop det som det ska heller. Så när man nu eldar går det åt väldigt mycket ved och det är väldigt mycket passning då den brinner upp fort. Tröstlöst.

I förrgår var det 10 grader inne, idag är det 7 grader. Det är kallt och jag längtar hemifrån. Just nu sitter jag och väntar på att hundmaten skall bli klar, så ska jag gå ut och mata vovvarna, men sen sticker jag mot jobbet direkt och tar mig en varm och skön dusch. Jag är glad för att det finns en dusch på jobbet.

Jag plockade fram Johans varma sovsäck och jag sover på täcket som jag lagt i soffan med den över mig. Nova kommer in och trängs med mig i soffan, så hon och jag delar värme. Idag kom Panda och kröp in under sovsäcken och sov med mig.

Energibolagen trodde alla skulle få tillbaka elen under onsdagen, men jag har även hört att somliga inte skulle få förrän efter nyårshelgen. Det känns ju riktigt uppmuntrande. Med travar av disk, odiskade hundmatskålar. Otvättade kläder och ett icke dammsuget golv. Mmmm... I hate it! Minst sagt!

Nåväl, vi får väl se när elen behagar dyka upp igen, det är väl bara att göra det bästa av saken. Forsätta hämta vatten på macken och duscha på jobbet. Och äta mat från Hemköp som jag värmer i micron på jobbet. Yääej!
1 Kerstin skriven

Fy va trist att va utan ström så länge, vi var utan ett par nätter och kvällar och det tycker jag var nog! Ni får ha ett Gott Nytt år! hoppas strömmen kommer snart!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: