Nattuggla

Det är lite mer action i natt på jobbet, än vad det var föregående natt. Igår hade jag endast 17 samtal inom Sverige och några samtal för utlandet, så det var verkligen ovanligt skönt att sitta på jobbet och ha en känsla av att inte vara stressad. Riktigt gött! Jag gick av mitt pass klockan sju på morgonen och for hemåt med Malin i lurarna. Ja, jag började bli lite trött, så jag slog en pingla till bonden, som ofta är upp med tuppen.


Jag kom i säng strax efter åtta efter att ha tagit in Silve, Nova och Haldex. Haldex som nu har fuktexem får vara inne och vara torr, så hoppas jag eländet ska försvinna, fortare än kvickt, helst igår. Det börjar se bättre ut nu iallafall... Haldex har inte direkt varit inne så mycket förr, men det visade sig snabbt att han är hur snäll som helst och gosig som bara den. Speciellt när man ska sova! Så innan jag somnade fick jag en lektion i hur-man-gosar-ihjäl-matte. Efter goset var han nöjd och lade sig fint på mattan på golvet och sov.


Jag vaknade en sväng strax efter tolv, för jag behövde gå på toan, men lade mig sen igen för att sova ut. Vaknade och kände på mig att klockan säkert var fyra. Kikade på telefonen och den var kvart över t om. Första gången på flera år som jag ärligt kan säga att jag kände mig fullständigt och fullkomligt utvilad!! En riktig go-känsla infann sig och jag kände mig så otroligt nöjd, glad och känslan av att vara tonåring igen kom över mig. Jag skrattar fortfarande åt det när jag tänker på det :-)


Jag måste nog säga att det känns riktigt bra att få chansen att prova på att jobba natt igen. Jag har gjort det förr, men med mer fysisk ansträngning. Det här är bätte... såå mycket bättre!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: