Bensin eller Diesel?

Tjohoo! Tack vare mina rara hyresvärdar kunde jag åka in och hämta bilen idag. Och jag var tvungen att tanka den, så jag tog tjuren vid hornen direkt och åkte till samma Statoilmack som tidigare, ställde mig på exakt samma ställe och vem ser jag på andra sidan om inte självaste Fredrik Filander. Det blev ett snabbt hej hej och nån mening som utbyttes, men sen var det lika snabbt hej då, eftersom att folk stod på kö(vilket ALDRIG brukar hända på den macken, men såklart för att man träffar nån som man känner igen så gör det ju det).

Jag var vääldigt noga med att göra rätt den här gången och stirrade väldigt intensivt på enbart den svarta pumpen. Jag tänkte att om jag gör så, kan jag omöjligt ta fel en gång till.
Och titta:




Jag tog faktiskt rätt (goddag-)yxskaft... nåja, jag kände mig som ett sånt häromdagen åtminstone när jag tankat bensin i min nya, fina begagnade pickup. Vilket öde! Men det ska inte hända igen, även fast det inte blev så dyrt att tömma den ändå. Men vem vill betala pengar i onödan och till råga på allt, förlora pengar i onödan? För det var ju det jag gjorde. Jag förlorade först de ca 10-20 litrarna diesel jag hade i bilen och plussa sen på de 38 litrarna jag tankat. Den blandningen är ingenting att spara, ens för att köra ATV på. Så man kan gott säga att jag kastade pengarna i sjön.

Vilken tur att jag är rik, så jag inte behöver bekymra mig över det *not*.

Jag har varit ute hos vovvarna idag och njutit av en massa hundpussar och det är alltid lika roligt att umgås med dom och känna kärleken strömma mot mig. Det behövs när man känner det som att allt går emot en. Hundarna är ju alltid glada och fulla av ömhet och sliskiga pussar, även efter att de ätit Nova-bajs som är sååå gott, eftersom att hon inte smälter all mat. Urk!

Just nu så har mitt bröd jäst klart, så jag ska skicka in dom i ugnen. Sen ska jag gå ut och ta in nötterna(= Nova & Silve) och ge dom och de andra vovvarna kvällsmat. Sen blir det nog att ta ut brödet och efter det ska jag faktiskt ta och njuta av en film tillsammans med en kopp te och ett smakprov på mitt grekiska lantbröd. Det låter inte så himla dumt ändå, efter den här helgens prövningar... Trevlig kväll på er alla!

1 Mari skriven

Hoppas brödet var riktigt mumsigt, teet gott och filmen bra! För vår del blev det hundkörning eftersom det bara var 2 grader ute. Gäller att passa på! Godkväll på dig också!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: