1,2,3 - GO!

Starten på dagen = sov vi länge...
Länge, länge, länge...

Så länge att jag faktiskt känner mig ganska så seg, där jag nu sitter på jobbet. Och faktum är att jag tycker idag är en rätt så skön dag ändå, för det ringer inte sådär hysteriskt mycket, som det ofta gör (och nu jinxade jag mig själv, såklart).

Sena jobbdagar sitter jag med i helgen och ett jobbpass om 7dagar i sträck. Kanske inte direkt vad man längtar efter, men vad gör man inte för att få vara ledig nästa fredag, då jag åker ner för att hämta mitt nya släp, som skall vara klart då. Jag riktigt längtar efter det, tänk vad hundarna skall få det bra. Och efter så många år tillsammans tyckte jag att vi förtjänade ett riktigt fint åk.




Starten på säsongen har gått. I torsdags kväll körde vi en sväng med Tióne och Haldex i led, ynglingarna Tirith och Nato i team, Pya och Niro i wheel. 7km blev det, i lagom takt, mellan 10-15km i timmen. Vi tar det lugnt, för ungdomarnas skull. De ska lära sig att lita på sig själva och göra ett gott jobb. Vi tar små mikropauser för att de ska få hämta andan lite grann och pusta ut. De ska få ett förtroende och lita på att de gör rätt, så när jag väl ber dom om farten, kommer de inte att tveka, utan ge mig det jag vill ha.

Inför den här säsongen känner jag mig dock tveksam till hur mycket jag vill satsa... Det känns nästan som att jag vill ta det lugnt och bara köra för att det är roligt, utan en massa krav på mig eller hundarna. Tanken är ändå att starta på någon tävling med ett 6-spann, men jag känner egentligen i huvudsak att det jag vill göra, det är att köra på fjället. Så jag vet faktiskt inte riktigt... Men det finns gott om tid att känna efter...

Känner jag mig själv rätt kan jag väl inte låta bli...


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: