MysPyan


Min duktiga ledarhund - Pya

Hon har inte så mycket päls just nu, men den är på väg ;-)
Just nu kör jag Pya och Tióne tillsammans och Pya som ju är jätteduktig kan nog i princip se sig omkörd av dottern. Tióne visar otrolig snabbhet på kommandon och hon verkar lära sig precis lika snabbt som mamma Pya när det gäller nya saker. Tillsammans visar de att det där med att lära sig att vända på en väg där man aldrig vänt förr, ja.. det gjorde dom på fjärde gången vi gjorde det, UTAN neckline t om. Det säger ju ganska mycket, tycker jag. Och den fjärde gången klev matte inte ens av fyrhjulingen.  De första tre gångerna klev jag av och lockade på dom lite, men det var bara första gången jag ledde dom runt. Så snart sitter det där kommandot!!!

Det är helt otroligt vad hundar kan lära sig snabbt och det är så kul att se hur det funkar när det gäller det här med drag, för det är ju verkligen inte alla hundar som ens kan gå i led. Jag är riktigt bortskämd och har minst tre stycken av mina hundar som är riktigt duktiga där fram. Pya, Tióne och Niro. Sen går ju både Haldex och Loddie i led också, men de är inte prioriterade just nu. Bortskämd... ja, så känner jag mig ;-)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: