Beauty & the Beast

Jag och hundarna var ut en sväng igår som jag skrev. Nån bild blev det aldrig, utan här kommer en bild från starten igår här. Hmm... man kan tydligt se vilken del av rubriken som passar in på den första bilden här nedan.



Och så är det! Niro spöar ofta på kamraten som står bredvid. Därför har jag aldrig satt honom bredvid Silve eller Haldex. Målet för säsongen är ju ändå att kunna starta ut med just Niro o Haldex. Om det nånsin kommer att gå, återstår att se. Stackars Loddie får utstå en hel del jämte Niro. Nu är det så att Loddie inte alls är någon ängel i starten, men hon förtjänar kanske inte riktigt den här behandlingen. Så passa Niro noga, det får man allt. Dock så fungerar det mycket bättre att ha Loddie bredvid Niro, än Haldex, lustigt nog. Se på Silve och Haldex däremot, de står så fint bredvid varandra, utan att bråka. Det känns verkligen roligt.



Här är då den andra delen av rubriken! Tióne har precis vänt spannet...

Idag satte jag faktiskt upp Haldex bredvid Tióne, men efter 200m bara fick han flytta bak. Det visade sig fort att han vill gå alldeles för mycket på vänster sida av vägen, och där vill jag inte ha spannet. Tióne lyssnade verkligen bra på mig när jag gav kommando högerkanten, och hon gjorde flera tappra försök att få med brorsan, som följde med, men det tog ju bara sekundrar, sen hade han dragit tillbaka hela spannet på vänster sida. Jag beslöt mig för att flytta honom bak till Loddie och bara testa att köra Tióne i singelled. När vi startade stod vi fortfarande på vänster sida och när jag sa högerkanten åt henne, var det som att svänga med en bil *hihiiiiiiii* Det kändes helt otroligt att se... det var TIÓNE som verkligen gjorde det: HELT SJÄLV!!! Och det var kul att se att det jag sett innan, att hon kan, ja, det kan hon utan Pya där fram också. Fantastiskt!!!!


Liten paus i vattenpöl. Tióne vill inget ha... Snart hemma på 7km's rundan vi tog.


Det här är skönhet utan dess like.

Framtiden kommer att vara Tióne, det är jag redan på det klara med. Måhända att hon inte är snyggast av systrarna jag har hemma, men hennes temperament; Mjuk, fin och go, tillsammans med hennes otroligt fantastiska förmåga i selen, ja-aa... det är nog inte mycket som slår det faktiskt. Jag är så otroligt lyckligt lottad över att ha fått Tióne, hon är en på miljonen.

1 Jennie och Exxa skriven

Åh fina Tióne... Hon är som syster Exxa, unik och menad för något speciellt :) Kram!

2 Annika på IGAIS skriven

Ja minsann, och tänk vad de på Djursjukhuset i Jkpg kunde fixa till Tióne-valpens besvärliga skada.



Fantastiskt resultat, i flertydig bemärkelse!



Kram på er!

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: