Snabbvisit


På dagen ute, men natten inne.

Tydligen blev jag, likasom Ylwa titulerar sig själv, hönsmamma vad gäller valparna. På dagen får de vara ute när jag jobbar, men när jag kommer hem, tar jag fram korgen och valparna åker korg-och-dalbana in i valplådan och spenderar natten där istället för ute i kojan. Det gäller väl att passa på att njuta av dom så länge de är lugna och stilla :-) Det dröjer inte länge nu förrän de öppnar sina ögon. Tittar man noga på dom ser det ut som att de bara blundar och så tänker man: Men titta på mig då! De ÄR ju bara för söta.


Valpkalendern på hemsidan har troligtvis många fler besökare än bloggen just nu, här händer inte mycket. Igår till idag hade vi besök av Joakim, som är Atto och Matics husse. Han och Mari har köpt ett släp som fanns att hämta i Örnsköldsvik, så Joakim bestämde sig för att ta omvägen förbi mig, på ca 40mil, för att stanna över natten och få chansen att se på de små en snabbis. Han kom väldigt sent igår och det blev rätt sent i säng, men jag hoppas att valparna i lådan gjordet det värt besväret. Lilla Misty tuttade på fingrarna på honom och visade sig från sin bästa sida.

För er som har dålig koll så finns valpkalender här: Valpkalender
1 Ylwa skriven

Ha ha - är det är så min lilla knubbis skulle ha sett ut om han hade haft syskon. De ser jättefina ut dina små "bebbar". Klart man ska vara hönsmamma - ibland blir det till och med mysigare så. Kramar Ylwa & Snöbusarna

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: