Shejrix Eithel Ivrin

I måndags tog lilla Eithel och for till Skåne för att slå sig samman med sina äldre halvsystrar, Matic och Atto hos kennel Unayok. Mari och Joakim mötte upp Maris syster Ninni med familj, som snällt nog ställde upp med transporten härifrån och ända ner till Markaryd. Tack så jättemycket för hjälpen!!

Jag har fått ett gäng bilder på Eithel, som kommer att kallas för Tella, och det ser ut som att hon redan gjort sig hemmastadd. Igår satte hon sitt bomärke i Mari's näsa, så det blev plåster på den. Jag slår vad om att Tella var riktigt nöjd med det! Enligt rapport sköter hon sig dock väl och har redan träffat flera medlemmar i flocken.

På ena bilden kan ni se att hon redan klarar höga trösklar och det skall bli intressant att se om även Tella kommer att bli en 'hoppehund' som mamma Pya och syster Loddie. Jag hoppas inte såklart, men hon hoppade högt redan vid 5v.

För att läsa om Tellas nya flock kan ni gå in på Unayoks nya hemsida www.unayok.se

Ta nu hand om lilla Tella åt mig och varmt lycka till!
 


foton: kennel Unayok
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: