Vaggeryd

Utställningen är den 25e april på Vaggeryds friluftsgård, så det är bara att dyka upp för den som vill titta. Jättekul är att alla fyrhjulsdriftare kommer dyka upp. Så då blir det en liten valpträff för Shejrix. Jätteroligt!!



Här hemma har jag bokat en tid för Pya att komma in till veterinären i Strömsund och göra en AD/HD röntgen. Det betyder att man kollar höfterna och armbågarna. Pya blev aldrig röntgad före den första kullen, då en viss husse tyckte det blev för dyrt med både ögonlysning och röntgen på båda hundarna. Men NU så är det bara en matte som bestämmer, och då blir det av. Det känns bra att få göra det här. Ögonlysning är visst inte så vanligt här uppe, det kommer upp en veterinär 2ggr om året, så våran ögonlysning blir av den 22 april.  Annars är planerna att jag ska rabiesvaccinera hundarna till nästa säsong... man vet ju aldrig om man kanske skall fara på någon tävling utomlands :-)

Annars vill jag slå ett slag för den lokala tävlingen Shorttrack som ska vara här i Littrakten den 4e april. En tävling som går ut på att sprinta i full fart i 1,7km, mot ett annat spann. Ett pyramidspel kan man kalla det och jag hoppas att det blir många som anmäler sig. En rolig tävling där jag tror, åtminstone vi, blir en erfarenhet rikare. Kom igen och anmäla er till den här tävlingen. Den ligger ute på Övrigt på Draghundsports hemsida... Och för den som vill, varför inte anmäla sig till Ringsta Räjzet (6-8mars) som tydligen återuppstått efter att ha vilat några år. Tydligen ett poppis arrangemang när det var igång. Tyvärr kommer inte jag och mina hundar vara med, då jag vill vara absolut säker på att hundarna skall bli frisk ordentligt, innan vi far iväg på någonting. Hundarnas hälsa betyder mest och den är ingenting jag tänker riskera.


1 Anneli skriven

Samma dag är jag sekreterare på JBKs spårtävling. Vet inte exakt när jag måste vara på klubben men jag hinner kanske ner nån timma på fm eller em... Varför ska sånt här alltid krocka?! Spåret är jag inte ens intresserad av, ska bara göra min insats som funktionär... :-(

3 Anneli skriven

Hur är det med Prisma? Trivs hon som 08:a?

2 Tess skriven

godmorgon allt bra idag?

själv e de ok igår så sålde jag min pärla så är lite små deppig, visst skönt att bli av med henne men ändå haft henne sen hon va ny;/

hoppas du kikar in kram

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: