Snö finns


Panda gör skäl för sitt namn. Hon brukar sitta ute på de minsta grenarna i träden... men just här spanar hon, nån sekund senare satt hon i trädet...

Jag erkänner!

Ja, det är faktiskt så, jag erkänner att jag tycker att det räcker med snö nu.... så KAN DET SLUTA SNÖA NÅN GÅNG??? Igår lyckades jag äntligen få kraft nog till att skotta färdigt resten av gången in till skogen där bajshögen är. Och biten på bilden är ju bara några meter av hela gången. Hela vägen kanske är 50m.. äh, jag vet inte, jag är dålig på att uppskatta. Men lång är den iallafall och det tog evigheter att skotta den, då jag inte orkade skotta allt på en gång. Det är ju inte en skyffeltag, utan tre på samma ställe. Åh näe tack, ingen mer snö nu. Jag har postat lite ner till Småland, vi får se om den kommer fram.  Jag har precis kommit in från att ha stått i Tiónes och Haldex hundgård och skottat, skottat och skottat. Är inte ens färdig på långa vägar, men orkar inte ta allt på en gång. Och jag har bara skottat lite grann i Niros och Tiwas gård *suck*

Så jag längtar...
och drömmer redan om sommaren, för då ska jag bygga om mina hundgårdar. Det kommer att bli hur bra som helst tror jag, då min pappa Nisse ska komma upp och hjälpa mig. Han får ha lite sommar i Jämtland :-)  Så jag ska se om jag kan få lite semester samtidigt, så jag kan hjälpa till ordentligt. Sist vi jobbade ihop gick det ju jättebra, så jag tror att det kommer bli super. Min pappa är nämligen skitduktig och uppfinningsrik som få. En gång i tiden hade jag en gammal Volvo 140, som blev ståendes hemma hos honom. Då gjorde han en plog till den, så det blev lätt att ploga på gården när det blev snö. Idag har han en traktor istället som han fick av mamma :-) så Volvon är skrotad sen länge.

*urk* Jag är dötrött, men nu måste jag sätta lite fart och städa lite i huset. Snön faller utanför fönstret... katterna ligger och pömsar nånstans och hundarna kracklar ute. Quaddie hostar också nu... så det är 4 kvar. Vi får väl se om dom börjar...

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: