Hjulsäsong

Jaha, så var då barmarkssäsongen igång igen. Det är ju bara att erkänna... när man väl stått där på cykeln för första gången, fått lera sprutat i ansiktet och hela utstyrseln alldeles geggig och hundarna... ja, då ska man villigt erkänna att man längtar tillbaka till att få köra på den vita vackra snön igen. Man kan väl säga att de som går längst fram är de lyckliga när man väl har kommit tillbaka efter turen.

Min lediga dag idag och jag bestämde mig för att packa alla hundarna i släpet, åka ner till postlådorna, ta höger och åka runt, till stället där jag brukar ta upp, vanligtvis från när jag kommer från mitt hus. Det är bara det att den lilla skogsvägen som leder till den större vägen är helt täckt med tillpackad snö, och i vägen för vägen, är ju den där megastora snövallen, som inte ser ut att vilja smälta det minsta. Sagt och gjort. Hundarna blev jätteivriga när de fattade vad som var på gång. Alla ville följa med, och det helst på en gång. OJ! Vad glada de blev!!! Naturligtvis följde kameran med också....


Det blev Pya och Niro, med Silve bak som fick gå ut först.
Tid:  29 min 41 sek  -  Medel:  14,93  -  Max:  32,7  -  Sträcka:  7,70km


Titta vad smutsig Silve är. Jag är glad för att det gick så bra att gå av och ta kort på dom :-) Men notera att det är i en uppförsbacke... Mina hundar har inte lärt sig det där med att stå still på kommando, än....

Dom var duktiga. Silve stannade 2ggr dock, för att pinka...


Kolla in gottegubben, vilken skitgris :-)



Andra gänget blev ju då såklart resten av hundarna. Löptikarna längst fram, Tióne och Tiwas och bak Haldex med syrran Loddie. Jag selade hundarna och satte in dom en och en och det gick suveränt bra med ledarhundarna, det är så kul att se Tiwas vara så fokuserad och stå framåt, ja, med hjälp förstås. Jag tror inte att hon klarar av det helt själv, men nån gång ska jag prova.

Tid:  25 min 16 sek  -  Medel:  18.06  -  Max:  33,3  -  Sträcka:  7,22km

Loddie var återigen jobbig att sela. Jag vette sjutton vad som tagit åt henne, hon är som en bångstyrig liten unge, som inte alls vill göra som jag vill. Fick bita henne i näsan igen, då lugnade hon ner sig lite. Hmmm.... Martina, du ska veta att du får en ouppfostrad hund tillbaka, och som inte kan gå i koppel *haha* Hon jobbade jättebra iallafall och har ju gjort det nu ett bra tag, så det känns verkligen jättebra. Det är möjligt att det verkligen var att hon var skendräktig som var problemet tidigare i vintras. Jag hoppas det. De andra hundarna jobbade också på bra, som vanligt kan man säga.

Jag har skaffat mig en ny hund ;-) Det här är Halvarg

Och själv ser man ut såhär. Tur att man hade glasögon på sig... Lerigt värre...
1 Viskos huße och matte skriven

Go, Shejrix, go!

2 kari skriven

Virkelig flott bilde av deg Fia:-)

Kom akkurat ned fra fjellet- Viti har levd et liv i luksus- eneste løshund blandt hunder på kjetting-vi har elelrs hatt noen fine men bløte turer med slede.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: