Söndagsdraget

I snitt sticker jag och hundarna ut tre gånger i veckan. Vi drar nu över 8km varje gång. Idag tog vi en ny väg som jag rekade ut förra gången jag var ledig. Det finns hur mycket vägar som helst här att köra på, och det bästa av allt är att det är i princip bara den stora vägen som det kör bilar på. Alla stickvägar är helt tomma och jag och hundarna njuter i stora drag när vi är ut.

Se vilken fin vändningsplats vi har. Och sådana 'rondeller' har vi på varje stickväg, även om inte varje rondell har tjusiga träd i mitten. Pya har lärt sig kommandot 'hööögerkanten' och det har visat sig att efter 6 körningar och med mitt konsekventa; Går ni inte på höger sida av vägen, så bromsar jag ner tills ni gör det!  har resulterat i att dagens körning gick hundarna 98% av tiden på höger sidan av vägen. Jag vill ha det så, för kör jag dagtid är det ju möjligt att jag får möte på stora vägen, och i de branta krönen har jag ingen lust att få möte med en bil när vi går på vänstra sidan. Och i Sverige har vi ju faktiskt högertrafik.

Våra körvägar är faktiskt att avundas. VILKA roliga vägar det är. Och när jag rekade den här vägen, fann jag en hemskt rolig stickväg, som är en väldigt mjuk väg. Mjukt grus och sååå kul att köra fort på med fyrhjulingen(alltså bara jag och fyrhjulingen - med hjälm på huvet naturligtvis). Yehaa! Genom alla vägar som finns här, är det absolut inga problem med att få många mil i benen. Och tänk vad kul det ska bli i vinter. Jag har nämligen hört att de inte plogar den vägen, åt det hållet vi kör :-)

Kontakt med fronten! Tióne visar också att hon har lärt sig högerkanten kommandot. Känns superkul. Hon är duktig längst fram och det ska bli roligt att se hur hon ska prestera på tävlingarna i vinter. Nu kan jag knappt ens komma ihåg att det inte alls var länge sen hon hade en svår fraktur på skuldran. Men jag vet ändå, för varje gång jag ser på hennes högra sida, ser jag där pälsen fattas och det är ett långt streck, efter ärret som finns under pälsen.

Silve lortgris

Nästan hemma, bara några hundra meter kvar. VILKA fantastiska hundar jag har! Är stolt över dom, och det går ju bara bättre och bättre för varje gång vi kör. Quaddie har nu sammanlagt varit med och gått över 7mil sen hon kom hit. Även hon tjuter i starten nu. Tióne och Pya löper båda två, men det går bra att ha dom längst fram, där ingen gubbe Silve kommer åt dom :-)

1 JENNIE & EXXA SPEXXA skriven

Sikka duktiga vovvar! Vi är också i full gång med draget nu, ca 3-4 ggr i veckan. Jiiiho! :) Kram till vår älsklingsuppfödare! ;)

2 Jag själv skriven

haha

Er enda uppfödare, menar du? ;-P

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: