Glada vovvar

I Fjällandet finns det glada vovvar minsann. De får springa lösa i rastgården i omgångar när jag är hemma och det märks på dom hur mycket dom uppskattar att äntligen vara hemma.

Niro är så glad så glad. När jag är hemma är det som att han inte sett mig på hundra år. Han är så snäll, så snäll och jag är så supernöjd med honom. Tänk att när han var unghund tyckte jag att han var så jobbig. Han reagerade ju ganska mycket på andra hanar, men det var ju typiskt unghundsbeteende. Nu verkar han inte ha några som helst problem och behöver inte hävda sig på samma sätt. Jag tror han kommer att växa upp till en riktigt supertrevlig hund. Jag känner mig jättenöjd med honom.

Haldex är världens gosigaste nallehusky, så är det bara. Han har fått smaka på vatten några gånger. Världens pipsill, men matte satte hårt mot hårt och det tog bara tre gånger med vatten på sig, så blev han tyst. Nu så räcker det att jag tar i skopan och dom låter, så hukar dom och springer och gömmer sig. Gosar mycket och gärna.

Tióne - oj oj, hon var världes skrikamaja i början när hon satt på kätting och koja. Igår när de sprungit runt halva dagen och efter matning skulle jag sätta fast henne vid hennes plats efter att jag satt fast Tiwas. När jag vände mig om för att kalla på henne, så satt hon redan där :-)  Det går inte att låta bli att le åt den här lilla tjejen. Hon är helt underbar.
 
Pya - ja, vad ska man säga om mamma Pya? Hon är ju fortfarande den mest krävande hunden när det gäller uppmärksamheten. Man ska baaaara klappa på henne. Och gör man inte det... ja-aa, då får man vackra röda ränder på armarna eller ryggen, om man har kortärmat på sig. Hon är för rolig... och jobbig!

Tiwas är fortfarande kennelns energiska studsboll. Hon vill bara springa och springa. Och bita sönder allt i plast, om hon kan hitta nåt. Hon är så glad och verkar helnöjd med att bo på vårt nya ställe.

Prisma blir så hiskeligt glad när hon får springa i rastgården och springer som ett jehu. Det är omöjligt att låta bli att skratta när hon sätter fart ordentligt.

Silve - kungen och gammalgubben i gänget är hemma och han visar det. Det hörs verkligen när han är hemma och när man ska kasta vatten på honom när han står vid grinden och gafflar gör han det enda rätta - Blundar, sänker huvudet och tar vattenkaskaden som kommer flygandes. Han flyttar inte på sig minsann.




Atto
Atto har faktiskt flyttat, på prov. Hon har ju alltid visat sig lite avståndstagande och mer och mer på sista tiden väääldigt avståndstagande till män. Jag såg det inte som något positivt och hon bor nu på prov hos en familj som jobbar med sina hundar och där det finns en husse i familjen, något jag ansåg var mycket viktigt för henne. Hittills har det gått bra.




Vi står i hemma annars. I helgen kommer mitt timmer till hundgårdarna. Min styvpappa Nisse kommer upp för att hjälpa mig att fixa med allt. Det ska bli kul, då han varit himla dålig på att åka hemifrån de sista åren. Jag hoppas den här helgen kan bli lite rolig semester för honom, förutom att han ska jobba lite.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: