Alla hundar hemma

Silve och Prisma har kommit hem de också. Äntligen! De verkar trivas i sin hundgård, som ska byggas om till helgen. Nu är den bara uppställd på gräset för att jag skulle kunna ta hem dom. Det var väl lika så bra, då Silve tydligen hade visat tänderna och morrat åt husse i huset. Hmm... mycket underligt, då han aldrig någonsin i hela sitt liv morrat på en människa. Han kanske opponerade sig för att hans matte var borta, vad vet jag. Han bet ingen iaf, så det var ju bra.

Vädret är hiskeligt varmt nu och hundarna söker sig till den lilla skugga de kan hitta bakom kojorna. När gårdarna kommer upp blir det mycket bättre då de slipper sitta på lina. Linan begränsar dem ju trots allt. Kunde de skulle de definitivt söka sig till gräset där skuggan legat ett tag. Det är ju mycket svalare där. Jag längtar till helgen, då timret kommer till gårdarna. 

Vi längtar också efter lite mer kyla, så vi kan börja träna. Just nu såsar vi bara, jag och hundarna. Ja-a, och Meleia med för den delen. Hon får gå ute på lina och det går så bra. Hon lägger sig under en buske och kopplar av när det är varmt.

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: