Var är solen idag?

Igår var minsann solen framme. Säkert bara för att jag valde att sanera loppeinvasionen inomhus först. Det finns inte en matta kvar och småmattorna är redan tvättade och klara. Filtarna är tvättade och soffan är noggrant dammsugen, i ca en timme säkert. Kuddar är dammsugna och sängkläder tvättade. Golvet skurat och dammat överallt. Puh... ja, det tog på ryggen att städa minsann. Men nu är det gjort och idag tar jag itu med hundkojorna! Men var är solen undrar jag? Den skulle ju göra mig sällskap hade jag tänkt, men inte då. Nu är det mulet och grått ute, bara för att jag ska städa och göra ren koja. Nåväl, hundarna får springa runt och busa medan matte håller på. Det är då för väl att vi har en rastgård till dom. Tänk vad jobbigt helt plötsligt när man INTE har det. Ja-aa, våra hundar är nog allt lite bortskämda. De har det bra!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: