Morgongnugg

Det är morgon i Krokavadet och jag kan höra att hundarna har vaknat. Jag vaknade för 40 minuter sen och ligger fortfarande och jäspäser i sängvärmen. Inte sjuk, jag bara gottar mig :-)

Igår bad jag Håkan att såga bort trädet. Vi tog fyrhjulingen och åkte ut till trädet där jag lös upp med lampan, så Håkan kunde se så han inte sågade sig i benet. Haha, som att det skulle hända. Han vet vad han håller på med och det är skönt det. Hade inte han haft lov att röja i skogen, skulle de där jäkla träden ligga kvar mitt i vägen för mig och hundarna.

Nåväl, vi kunde ta en tur igår kväll, jag och fyrspannet. För första gången någonsin var det Niro som blev ställd på ledarplatsen först. Pya kom in i spannet efteråt, men jag satte henne bak. Vet inte varför, för jag ska köra henne i led med Niro på tävlingen, men på nåt sätt tyckte jag Prisma skulle gå fram. Så det blev så. Silve var fjantig och han 'sa till' Pya massor med gånger under början av färden. Pya, hon bara struntar i det. Vi körde i 45 min och farten var hyfsat jämn och fin hela tiden. Prisma gjorde ett bra jobb fram och jag tror att hon kommer att kunna bli en duktig ledarhund med tiden. Nanaimo mognade sent och hon verkar vara likadan. Men nu kan hon gå fram utan att bli distraherad. Det är kul.

Nu ska jag ut och mata hundarna!
1 Hannah skriven

Godmorgon! :)

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: