SPHK Vaggeryd

Efter att ha jobbat en vecka på mitt nya jobb tog jag tåget ner på fredagkvällen den 25e för att hamna i Nässjö, en kvart försenad, så tåget kom in 07:15. Dagen började inte speciellt bra tyckte jag och tänkte för mig att själv att nu kommer den fortsätta i samma stil. Håkan var på plats för att hämta mig till Krokavadet och väl där hoppade jag in i duschen och gjorde mig lite fräsch, medans Håkan var snäll och hjälpte till att lasta hundarna, så jag skulle komma iväg så snabbt jag kunde.

Vi kom iväg så jag hann, utan att stressa ihjäl mig och med hjälp av mina underbara valpköpare, gå igenom vaccinationerna och ta ner hundarna till planen. Mari och Joakim, som har Shejrix Four Matic, hade tagit med sig min stakeout så jag skulle få en plats för alla hundarna. Lite stressad var jag nog, men med lite hjälp så kunde jag ta det lite lugnare. Det är inte alla dagar jag ställer ut fem hundar direkt, så det är till att fråga snälla människor om de kan hjälpa till. Tack och lov har jag underbara vänner och änglar till valpköpare. Utan dom skulle jag aldrig klarat det här. TACK SÅ JÄTTEMYCKET för all hjälp!!!

Hundarna jag ställde ut var:
Vox Celesta's Harpya - Caraganas Eniro - Shejrix Haldex - Shejrix Four Motion - Shejrix Quattro

Alla Shejrix-valpar ställdes ut, vilket jag tyckte var otroligt roligt. Vi hade ju även Shejrix valpträff i samband med utställningen, men den bloggar jag om i ett senare inlägg.

Det var fullt ös hela tiden och hade jag inte haft KARIN och JENNIE hade det aldrig blivit några bilder ens från utställningen! TACK KARIN o JENNIE!  Utan er, inga bilder :-)

För min del började utställningen med juniorhanen Haldex. In i ringen och med ingen ringträning sen förra gången han var på utställning, jo en pyttegång på fem minuter bara, ville han inte riktigt röra sig på det där braiga sättet han brukar göra. Det här går åt skogen tänkte jag, men han lyckades bli placerad i konkurrensen. Jag kände mig nöjd även fast jag tyckte att han kunde ha rört sig bättre. Jag vet ju att jag har varit borta veckovis och inte kunnat ägna mig åt hundarna, så jag får vara nöjd. Haldex fick en 1a med CK och kom 3a i KK. Nöjd? Ja!

Sen var det dags för Niro som numera går i öppen klass. Trodde domaren skulle tycka han var för grov för det kändes som att han gillade lite mer nätta typer. Niro skötte sig fint och jag kan inte klaga på hans uppförande. Han fick en 1a och  placerade sig på 4e plats i konkurrensen och fick även han ett CK.

Sjuttsingen, utställningsdagen började alldeles utmärkt, trots förseningen av tåget!
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: